• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy mam szanse na pracę w IT bez matury?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,263 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)
Witam. Zastanawiam się czy mam szanse na pracę w IT bez matury i studiów. Jestem w 4 klasie technikum informatycznym (egzaminy zawodowe zakładam że będą zdane). Mieszkam w województwie warmińsko-mazurskim. Nie chcę ani iść na studia ani robić matury bo to ciężka sprawa. Chcę tylko w okolicach maja tego roku (jak mi się wszystko uda) rozpocząć pracę w IT. Przydały by mi się jakieś rady na początek np. jak zacząć itp. Od razu powiem że przez 4 lata technikum tak naprawdę starałem się, żeby mieć ładne świadectwo i certyfikaty, więc nie mam jakiś poważnych projektów i mój poziom wiedzy zawodowej to wystarczający do zdania kwalifikacji EE.08 i EE.09. Mam również pytanie czy ta wiedza mi wystarczy czy trzeba będzie jednak ją jakoś podnieść (nie stać mnie też przynajmniej na chwilę obecną na certyfikaty, które kosztują po 4000 i więcej) A może ktoś jest w podobnej sytuacji i dał radę? Piszcie.
2
komentarz 28 stycznia 2022 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
Co Ty gadasz matura ciężka sprawa? 30% chyba wystarczy na zdanie egzaminu, a podejście masz za friko nic nie tracisz, do tego poprawka jest w całkiem krótkim terminie. Nawet jeżeli będziesz pracował w IT bez matury zamyka Ci to ewentualny rozwój w przyszłości. Jak Ci się odmieni np. w wieku 30 lat będziesz chciał coś zmienić i potrzebna będzie matura, to powtarzanie materiału i uczenie się po takim czasie będzie o wiele cięższe i bardziej czasochłonne.
komentarz 28 stycznia 2022 przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)