• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy mam szanse na pracę w IT bez matury?

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
2,910 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)
Witam. Zastanawiam się czy mam szanse na pracę w IT bez matury i studiów. Jestem w 4 klasie technikum informatycznym (egzaminy zawodowe zakładam że będą zdane). Mieszkam w województwie warmińsko-mazurskim. Nie chcę ani iść na studia ani robić matury bo to ciężka sprawa. Chcę tylko w okolicach maja tego roku (jak mi się wszystko uda) rozpocząć pracę w IT. Przydały by mi się jakieś rady na początek np. jak zacząć itp. Od razu powiem że przez 4 lata technikum tak naprawdę starałem się, żeby mieć ładne świadectwo i certyfikaty, więc nie mam jakiś poważnych projektów i mój poziom wiedzy zawodowej to wystarczający do zdania kwalifikacji EE.08 i EE.09. Mam również pytanie czy ta wiedza mi wystarczy czy trzeba będzie jednak ją jakoś podnieść (nie stać mnie też przynajmniej na chwilę obecną na certyfikaty, które kosztują po 4000 i więcej) A może ktoś jest w podobnej sytuacji i dał radę? Piszcie.
komentarz 7 listopada 2022 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)

@Czolgista_317, 

A zrobiłeś coś oprócz skończenia szkoły? Masz ulubioną technologię? Rozwijasz się w niej? Realizujesz własne projekty? Po skończeniu szkoły o profilu informatycznym, bez własnego rozwoju masz +1 w markecie na dziele elektronicznym.

komentarz 9 listopada 2022 przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)
Nie zrobiłem bo mam przeczucie że to pójdzie na marne, bo i tak nie nauczę się sam tak ogromnej wiedzy jakiej chcą do przeciętnej pracy. Mój kolega o niebo lepszy chciał na programistę za 4k brutto i nie przyjęli bo za mało umiał a on umie więcej ode mnie i ja wiem że go nie prześcignę z wiedzą więc chyba nie mam na co liczyć.