• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy mam szansę na prace w IT bez studiów?

Object Storage Arubacloud
+5 głosów
5,748 wizyt
pytanie zadane 10 kwietnia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez storyteller Nowicjusz (230 p.)
Witam! Zadaje to pytanie by zaspokoić swoje obawy i niejasności. Otóż mam bardzo słabą samoocenę i niechęć do jakichkolwiek odpowiedzialności, zawsze wolałem również wszystko robić sam bo przynajmniej wiedziałem jak wszystko działa i znałem kod na wylot. Przez co zawsze obawiałem się, że nie mam szans w żadnej pracy w IT (no może z wyjątkiem tych najmniej wymagających) bo po prostu mimo mojego doświadczenia okaże się że się nie nadaję w danej dziedzinie, lub ktoś będzie wymagał ode mnie zbyt dużo, będę popełniał błędy lub po prostu nie odnajdę się w pracy grupowej gdzie każdy ma swój styl.

Jestem informatykiem samoukiem, od podstawówki siedzę praktycznie tylko w tym. Na swojej drodze zahaczałem już o wiele różnych języków i dziedzin, ale raczej niczego nie uczepiałem się na dłużej, poza tym nigdy nie lubiłem robić rzeczy na siłę, więc większość mojego doświadczenia opiera się na tworzeniu rzeczy związanych z grami itd (pluginy, mody, czity itp.) gdyż dawało mi to frajdę i przydawało się do czegoś, nienawidzę klepania na siłę jakiś algorytmów i innych pierdół których nikt nigdy nie użyje. Trochę robiłem w visual basicu, trochę w c#, troszkę w c na linuxie oraz dużo w c++ (często jednocześnie na windowsa i linuxa gdyż tworzyłem pluginy do gry multiplayer, więc zazwyczaj serwer testowało się na windowsie a ostatecznie stawiało na linuxie), troszkę też w C++ .NET (aplikacje okienkowe, z tego co się orientuje to nie jest już to chyba kontynuowane). Nigdy nie lubiłem webowych rzeczy ale przez przymus w technikum zacząłem się w to bawić coraz bardziej i porobiłem sobie jakieś tam rózne panele sterowania serwerem gry