• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak korzystać z Forum? Częste pytania

1. Jak wstawić do pytania kod źródłowy?
2. Na co zwrócić uwagę przy zadawaniu pytania?
3. Jak poprawnie otagować pytanie?
4. Jak wstawiać do postów obrazki, emotikonki, linki?
5. Jak stworzyć ankietę?
6. Jak edytować swojego posta?
7. Co to są punkty i do czego służą?
8. Co to są odznaki?
9. Czy jest tutaj jakaś administracja? Ktoś kto dba o porządek forum?
10. Czy można zmienić nazwę użytkownika?
11. Jak usunąć swoje konto?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Masz sugestię, może zauważyłeś błąd?
Śmiało, napisz nam o tym!

Możesz też wejść na nasz serwer Discord.


1. Jak wstawić do pytania kod źródłowy?

To prosta, ale istotna sprawa. Właściwe wstawienie kodu znacznie poprawi czytelność Twojego pytania. Podczas tworzenia posta wystarczy kliknąć ikonkę z napisem "code":

Następnie w oknie wybrać właściwy język oraz poniżej umieścić kod:

Na koniec zatwierdzić przyciskiem "OK". Treść wstawiona jako kod będzie w edytorze widoczna na żółtym tle. W przypadku wielu różnych fragmentów kodu, powinieneś wstawić kilka bloczków.

W sytuacji, gdy Twój kod jest bardzo długi, możesz umieścić go w zewnętrznym serwisie jak Pastebin i umieścić link w pytaniu. Dla zagadnień front-endowych wygodnie jest użyć serwisu CodePen. Nic nie stoi także na przeszkodzie, abyś podał linka do repozytorium na GitHubie.
2. Na co zwrócić uwagę przy zadawaniu pytania?

Jeśli zadajesz pytanie, upewnij się, że:

1) Z użyciem wyszukiwarki forumowej nie znalazłeś tutaj podobnego lub wręcz identycznego pytania.

2) Sformułowałeś tytuł pytania adekwatnie do jego zawartości, unikaj nic nie mówiących tytułów typu: "Nie działa, pomocy!" - wbrew pozorom to tylko zniechęci osoby, które mogłyby spróbować pomóc. Pamiętaj - tytuł pytania ma także za zadanie pomóc odnaleźć to pytanie osobom mającym identyczny problem.

3) Przypisałeś pytanie do właściwej kategorii i umieściłeś dobre tagi - to bardzo ważne!

4) Dobrze naświetliłeś swój problem i umieściłeś kod lub screena ważnego dla osoby, która chce Ci pomóc - wybacz, ale nikt nie będzie się domyślać za Ciebie o co w ogóle chodzi w pytaniu. Wklejenie samej treści zadania nie jest więc wystarczające, podobnie jak wstawienie samego kodu bez wyjaśnienia w czym jest problem.

5) Nie przekazujesz do Serwisu treści naruszających dobre obyczaje ani prawa osób trzecich, w szczególności ich prawa autorskie lub dobra osobiste.


3. Jak poprawnie otagować pytanie?

Tagi ułatwiają nam wszystkim życie, bo pięknie kategoryzują pytanie, oddając lepiej niż kategoria czego dokładnie ono dotyczy. Wymagane jest użycie przynajmniej jednego tagu, ale polecamy stosować ich więcej. Nie używaj jednak ogólnych tagów jak "problem", "pomocy", ponieważ nie określają niczego konkretnego.

Tagi wpisujemy po prostu z klawiatury, rozdzielając jednocześnie kolejne wstawione etykiety spacją. Nie ma potrzeby używania znaku # przed nazwą tagu. Podczas wpisywania nowego tagu system podpowiada już istniejące, często używane etykiety - nie trzeba wówczas nawet kończyć wpisywania, wystarczy po prostu kliknąć na wybrany tag, a zostanie on wstawiony:


4. Jak wstawiać do postów obrazki, emotikonki, linki?

To nic trudnego, podczas zadawania pytania wystarczy wybrać odpowiednią ikonkę z menu edytora tekstowego: wstawienie obrazka (1), emotikonek (2) oraz linków (3):


5. Jak stworzyć ankietę?

Być może zauważyłeś na forum istnienie ankiet - czy można samodzielnie taką ankietę utworzyć? Tak, oczywiście - wystarczy, iż podczas tworzenia standardowego pytania zaznaczysz checkboxa przy opcji "Stwórz ankietę":

Kolejne możliwe odpowiedzi dodajesz naciskając małego plusa "+". Pamiętaj, że ankieta powinna mieć co najmniej kilka możliwych opcji do wyboru - przemyśl proszę, czy natura zadawanego przez Ciebie pytania rzeczywiście nadaje się do stworzenia ankiety. Sprawdź dokładnie wszystkie wpisane opcje do wyboru, gdyż nie można ich później edytować.


6. Jak edytować swojego posta?

W razie potrzeby możesz edytować treść napisanej przez siebie odpowiedzi czy komentarza. W tym celu wystarczy użyć przycisku z ikoną ołówka dostępnego pod każdym postem.

W przypadku edycji pytania, oprócz treści możesz dodatkowo zmienić jego kategorię oraz tagi. W momencie, gdy Twoje pytanie zostało zamknięte, możesz tylko zmienić kategorię, nie ma możliwości edycji treści.


7. Co to są punkty i do czego służą?

Punkty to dodatkowa forma rywalizacji na forum. Za poszczególne działania Pasjonat może otrzymać określoną liczbę punktów, zgodnie z zasadami przyznawania punktów. Aktualny ranking użytkowników można zobaczyć tutaj.

Pamiętaj jednak, że punkty to nie wszystko. To tylko cyferki, które stanowią element małej rywalizacji pomiędzy Pasjonatami. Nie dają one jednak żadnych przywilejów, nie są wyznacznikiem wiedzy, nie ma się po co specjalnie nimi chwalić. Ważna jest jakość wiedzy i pomocy jaką niesiesz innym, nie to jak będzie wyglądało to w cyferkach.


8. Co to są odznaki?

Są to wyróżnienia, za określone czynności, które wyświetlają się w podglądzie profilu każdego Pasjonata. Listę odznak, które można zdobyć wraz z dokładnym opisem za co jest przyznawana oraz listę Pasjonatów, którzy już ją posiadają, można zobaczyć tutaj. O zdobyciu danej odznaki zostaniesz poinformowany komunikatem na górze strony.

Tak jak w przypadku punktów: są to tylko symboliczne oznaczenia i nie mają na nic szczególnego wpływu - nie przejmuj się więc tym, że ktoś ma więcej odznak od Ciebie.


9. Jest tutaj jakaś administracja? Ktoś kto dba o porządek?

Oczywiście, posiadamy ekipę osób, którzy ciągle dbają o porządek tego miejsca. Zapoznaj się z listą członków administracji - w razie problemów z pewnością będziesz mógł liczyć na ich pomoc.

Posiadamy też na forum Ekspertów, czyli użytkowników, którzy nie należą do administracji, ale wyróżniają się szczególną wiedzą w danej dziedzinie. Posiadają oni dodatkowe uprawnienia w wybranej kategorii.


10. Czy można zmienić nazwę użytkownika?

Jest taka możliwość - wystarczy wejść na edycję własnego konta i wybrać nową nazwę. Zmiany można dokonać raz na 7 dni. W przypadku rejestracji poprzez Facebooka zawsze automatycznie jako nazwa użytkownika ustawiane jest imię i nazwisko, ale w tym miejscu również możesz dokonać potrzebnej zmiany.

Warto pamiętać, że nicki na Discordzie są identyczne jak na forum. Tak więc przy zmianie na forum, automatycznie zostanie dokonana zmiana na serwerze Discord.


11. Jak usunąć swoje konto?

Wystarczy wysłać PW (prywatną wiadomość) do użytkownika: Arkadiusz Waluk o krótkiej treści, na przykład: "Proszę o usunięcie konta". Nie musisz uzasadniać takiej prośby, zawsze możesz usunąć konto. Pamiętaj jednak, że jego przywrócenie nie jest możliwe.

Usunięcie konta nie jest równoznaczne z usunięciem wszystkich treści napisanych na forum. Twoje posty mogą być ważnymi częściami innych dyskusji, dlatego nie możemy wszystkiego po prostu usunąć. Zostają one zanonimizowane - nie będą podpisane Twoim nickiem. Rozumiemy jednak, że pomimo tego czasem pewne wypowiedzi mogą być problematyczne. W takiej sytuacji poproś administrację o ich usunięcie. Nie usuwaj samemu treści postów!

Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.Komentarze

83,602 zapytań

132,253 odpowiedzi

291,740 komentarzy

55,203 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...