• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy mam szanse na pracę w IT bez matury?

HackNation - ogólnopolski hackathon
0 głosów
3,679 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)
Witam. Zastanawiam się czy mam szanse na pracę w IT bez matury i studiów. Jestem w 4 klasie technikum informatycznym (egzaminy zawodowe zakładam że będą zdane). Mieszkam w województwie warmińsko-mazurskim. Nie chcę ani iść na studia ani robić matury bo to ciężka sprawa. Chcę tylko w okolicach maja tego roku (jak mi się wszystko uda) rozpocząć pracę w IT. Przydały by mi się jakieś rady na początek np. jak zacząć itp. Od razu powiem że przez 4 lata technikum tak naprawdę starałem się, żeby mieć ładne świadectwo i certyfikaty, więc nie mam jakiś poważnych projektów i mój poziom wiedzy zawodowej to wystarczający do zdania kwalifikacji EE.08 i EE.09. Mam również pytanie czy ta wiedza mi wystarczy czy trzeba będzie jednak ją jakoś podnieść (nie stać mnie też przynajmniej na chwilę obecną na certyfikaty, które kosztują po 4000 i więcej) A może ktoś jest w podobnej sytuacji i dał radę? Piszcie.
komentarz 10 listopada 2022 przez Whiskey_Taster Pasjonat (15,610 p.)

@Czolgista_317, nie ma co się zrażać. Po pierwsze - robota ot tak sama się nie znajdzie. Wiem, co mówię, bo sam szukam, szukam i dalej to trwa. W międzyczasie jednak zamiast dramatyzować, to przejrzałem oczekiwania pracodawców w mieście i najzwyczajniej w świecie nadrabiam braki. A tymczasem dorabiam sobie w całkiem innym sektorze i też żyję. W końcu pracę można zmienić prawie od ręki. 

Po drugie - to nie jest coś, co się robi w dzień czy dwa. Wiedzy do nabycia jest dużo, warto robić projekty, bo dopiero tam się czegoś uczysz. 

komentarz 10 listopada 2022 przez Czolgista_317 Nowicjusz (170 p.)