• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Praca w IT a studia

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,866 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Agnes Użytkownik (990 p.)
Do tych, którzy znaleźli pierwszą pracę w branży IT przed zakończeniem studiów (informatycznych lub jakichkolwiek innych):

Opiszcie na jakim poziomie były Wasze umiejętności w momencie, gdy dostaliście pierwszą pracę w tej branży? Jak trudne było znalezienie jej? Jakie Waszym zdaniem ma znaczenie dla pracodawcy to, czy ktoś posiada jakiś ważniejszy certyfikat i na jakiej studiuje/studiował uczelni? Najbardziej interesują mnie doświadczenia programistów.

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 24 kwietnia 2018 przez CenterPL Pasjonat (19,070 p.)
Pracuję jako programista, nie mam studiów, ani nawet nie studiuję informatyki. Gdy zaczynałem, miałem kilka lepiej lub gorzej zrobionych projektów na GH, ale miałem ogólnie pojęcie co to SOLIDy i inne duperele. No i dość dobrze znałem język. Na wszystkie wysłane CV dostawałem do tej pory zaproszenia na rozmowę. Na kilkunastu rozmowach nikt nie pytał o studia a o twarde umiejętności oraz miękkie. Bądź co bądź, ale żeby znaleźć pracę po prostu trzeba umieć się sprzedać. Dlatego też ważne jest żeby pracować nad umiejętnościami miękkimi.
komentarz 25 kwietnia 2018 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Potwierdzam z doświadczenia ;) Podobnie było u mnie (Java Developer). W moim przypadku dużym plusem był też język angielski.
komentarz 26 kwietnia 2018 przez Agnes Użytkownik (990 p.)
Wydaje mi się, że dzisiaj każdy zna angielski, więc tym chyba nikomu nie zaimponuję. Macie jakieś rady, jak pracować nad umiejętnościami miękkimi?
komentarz 26 kwietnia 2018 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)