• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór szkoły

Object Storage Arubacloud
+1 głos
285 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Bing_Chilling Nowicjusz (130 p.)

Witajcie, mam pytanie - otóż zastanawiam się nad wyborem szkoły średniej, chciałbym na 90% zostać automatykiem, lecz chciałbym również pójść na studia automatyka i robotyka. 
Teraz mam dylemat, czy pójść do dobrego liceum (nie ukrywam że jestem raczej dobrym uczniem) z przedmiotami rozszerzonymi matma, informatyka, angielski lub fizyka, czy też do technikum na technik automatyk i mieć rozszerzoną matmę i jeden z tych 3 przedmiotów u góry?

PS Szkoła w okolicy Katowic/Sosnowca
Z góry bardzo dziękuję za pomoc smiley

komentarz 23 maja 2022 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Technikum sobie daruj, lepiej iść do liceum. I to najlepiej takiego mniej renomowanego, gdzie presja na oceny jest duża. Jak chcesz iść na studia, to najważniejsza będzie matura, więc sobie można spokojnie w domu uczyć się do matury.
komentarz 23 maja 2022 przez marcin99b Szeryf (82,180 p.)
Trzeba jeszcze pamiętać o jednej rzeczy = znajomości

Bardzo fajnie jest mieć kolegów z podobnymi zainteresowaniami, jeśli pójdziesz do technikum to masz szanse że trafi sie ktoś taki (zazwyczaj jest z tym słabo... ale możliwe że jedna albo dwie ciekawe osoby na całą klase sie trafią)

Patrząc na swoją kariere mam wrażenie że znajomości mają duuużo większe znaczenie od papierków, warto pamiętać że "znajomości" to nie tylko posiadanie bogatego wujka albo dziwne układy z politykami, to są też koledzy robiący w różnych branżach, których możesz poznać w pracy, w internecie, podczas różnych wydarzeń... albo w szkole

Taki kolega może cie gdzieś polecić, może ci coś doradzić/odradzić, możecie wymieniać się wiedzą, założyć firme itd

2 odpowiedzi

+5 głosów