• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Od czego zacząć?

0 głosów
1,359 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2020 w Inne języki przez motywator1994 Nowicjusz (120 p.)
Cześć pytam się wielu osób, lecz dużo osób wprowadza mnie w błąd.

Chciałbym zacząć pisać programy dekoptowe.

Typu boty, programy automatyzujące jakąś pracę itp.

Od czego zacząć naukę?

Jakiego języka się uczyć?

Jestem totalnym amatorem i dopiero od wszystkiego zaczynam.

Inni piszą PHP, drudzy piszą Python a trzeci piszą coś innego.

Czy ktoś może udzielić mi podpowiedzi?

Dziękuje i pozdrawiam

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 5 lutego 2020 przez pr0way Nałogowiec (42,220 p.)
Jeżeli chcesz pisać programy desktop'owe to raczej nie PHP, pójdziesz w Python'a i/lub C++/C# ew. Java, na pewno trafisz też na biblioteki takie jak WinAPI, Windows Forms, Tkinter, GTK czy QT które ułatwiają pisanie aplikacji okienkowych.

Opcjonalnie możesz budować GUI w oparciu o technologie webowe (zwykły html/css/js) korzystając z electron'a i jednocześnie otrzymać wieloplatformowość i łatwość w rozwijaniu takiej aplikacji (poniekąd jest to tylko strona internetowa) która ma zachowaniem przypominać aplikacje.

Zważywszy na stopień trudności i popularność prawdopodobnie wybierzesz Python'a bo w nim bez większego trudu zautomatyzujesz to co potrzeba i napiszesz bota (nawet nie musisz pisać bo zazwyczaj sprowadza się to do zaimportowania odpowiedniej biblioteki zrobionej przez kogoś innego).

Od czego zacząć? Od podstaw zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, funkcje a więc wszystko to co znajdziesz w każdym języku programowania i co jest niezmienne, skoro programy okienkowe to dobrze byłoby liznąć też programowania obiektowego.
komentarz 5 lutego 2020 przez Comandeer Guru (607,960 p.)

raczej nie PHP

http://gtk.php.net/ ;) 

komentarz 5 lutego 2020 przez motywator1994 Nowicjusz (120 p.)