• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie gier od czego zacząć ?

0 głosów
10,375 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2017 w Inne języki przez sialkovsky Nowicjusz (240 p.)
Witam mam taki problem ponieważ chciałbym zacząć tworzyć gry komputerowe., lecz nie wiem jaki język jest najlepszy. Co rozumiem najlepszy ? Chodzi mi o język który daje największe możliwości, jest przyszłościowy. Od razu mówię że wolę poświęcić więcej czasu nad jakimś językiem który daje mi dużo możliwości niż szybko nauczyć się języka który będzie mnie ograniczał.

8 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez WireNess Stary wyjadacz (11,130 p.)
wybrane 4 sierpnia 2017 przez sialkovsky
 
Najlepsza
Po pierwsze, w pytaniu sporo braków. Nie powiedziałeś jakie znasz języki, czy inreresuje Cię 2D czy 3D etc.

Z własnego doświadczenia podopowiem Ci SFML (jeżeli znasz C++) jest to biblioteka do gier 2D (chodź zdarzają się osoby które stworzą coś trójwymiarowego), na której możezz nauczyć się jak działa gra (z pozoru łatwe - w peaktyce trudniejsze), nauczyć wiele rzeczy które musisz znać w tworzeniu gier. Po drugie: biblioteka łatwa w nauce z której będziesz mógł przenieść się na 3D/inne biblioteki typu SDL/openGL

Nie mam zamiaru więcej pisać, bo wystarczy, że wyszukasz w google biblioteki do tqorzenia gier

Pozdrawiam
0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez kap Stary wyjadacz (11,680 p.)
Zależy jakie chcesz robić gry i na jakie platformy.
komentarz 4 sierpnia 2017 przez sialkovsky Nowicjusz (240 p.)
Gry na pc. A jako że zaczynam chciałbym zacząć od jakiś platformówek 2D. Jednak w miarę czasu chciałbym się również zabrać za projekty 3D
0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez turtelian Obywatel (1,770 p.)
tworzenie gier, po pierwsze gra grze nie rowna plaforma platformie tez a do tego dochodzi jeszcze czym bys sie chcial zajac bo innych narzedzi uzywa ktos kto tworzy mechanike, silnik fizyczny modele postaci questy itp.
Ale polecam jakis jezyk obiektowy na poczatek (c++ np) żeby zrozumiec czyms sie je programowanie obiektowe bo to sie wszedzie przyda imo
0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)
edycja 4 sierpnia 2017 przez jpacanowski

Jeśli gry przeglądarkowe to JavaScript - HTML5 Canvas / Phaser.
Three.js / WebGL jeśli gry 3D.
(satysfakcja, że ktoś od razu będzie mógł pograć online)

A jeśli chcesz tworzyć gry, w które nikt nie będzie grał, ew. tylko ty, to C++. Musisz być tego świadom, że nikt nie będzie nic ściągał, czy instalował żeby pograć w Snake itp. Przecież nie stworzysz od razu Wiedźmina ;) Ale rozumiem, że chodzi tobie o naukę gamedevu, a nie zarabianie na grach. Na początek polecam SDL / SFML jeśli gry 2D, a potem OpenGL do tworzenia silnika / gier 3D.

Chodzi mi o język który daje największe możliwości

C++ to król w dziedzinie desktopowego gamedev. Ale gry przeglądarkowe też są przyszłością.

Od razu mówię że wolę poświęcić więcej czasu nad jakimś językiem który daje mi dużo możliwości niż szybko nauczyć się języka który będzie mnie ograniczał.

Ucz się języka asembler...

komentarz 4 sierpnia 2017 przez PoetaKodu Stary wyjadacz (11,070 p.)
JS to całkowite zaprzeczenie tego co napisał w swoim poście autor. Poza tym wystarczy dobry pomysł i w SFML/SDL można zrobić bardzo dobrą grę z wieloma graczami, wystarczy tylko pomyśleć i taką grę dokończyć. Tak samo jest w przypadku gier webowych czy jakichkolwiek innych. Nie tylko dostępność ale też grywalność.
komentarz 4 sierpnia 2017 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)

JS to całkowite zaprzeczenie tego co napisał w swoim poście autor.

U mnie ciężko z wróżbiarstwem póki co...

0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez rafal612b Nałogowiec (43,500 p.)

C++ da ci sporo możliwości lecz szybciej gry sie pisze w bardziej rozwiniętych językach (np C#). Firmy czasem wolą zastosować mniej wydajną technologie ale szybciej zakończyć projekt i wydać grę. Często jest to połączenie wielu języków. Np Skomplikowane operacje które są zbyt wolne pisze się w C++ inne których wydajność nie jest ważna w innym języku. 

Warto zastanowić się nad gotowymi silnikami i poznać silnik graficzny a nie sam język programowania. Główny nurt i szał jest na dwa silniki graficzne. Unreal Engine i Unity 3D. Oba są darmowe a ich płatne wersją głównie różnią się możliwością zarabiania na swoich grach. 

Chociaż wydaje mi się ze gry przeglądarkowe to przyszłość. Piszesz stronę w JavaScript + HTML i możesz swoją gre odpalić na wszystkim ! :D Telefon, Tablet, Linux, Windows, iOS jest to fajna perspektywa ;) Przykład takiej gry jeśli nie znasz to : http://slither.io/

Jak już będziesz miał się czym pochwalić swoje postępy możesz prezentować na stronie https://warsztat.gd/ jest to strona dla ciebie jeśli chcesz robić gry ;) Jeśli uważasz ze odpowiedzi z naszego forum ci nie starczają warsztat ma swoje ;)

0 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez Ceelmah Gaduła (4,800 p.)
Moim zdaniem - C++ -> SFML (nauczysz się jak w ogóle działają gry) -> Unreal Engine 4 lub Unity (w Unity używa się C#, ale jeżeli dobrze poznałbyś c++ to raczej nie miałbys z tym problemu).
0 głosów
odpowiedź 15 grudnia 2017 przez Maniek086 Nowicjusz (180 p.)

Mam 18 lat doświadczenia w tworzeniu gier, w tym od 7 lat na tym zarabiam. Jeśli chcesz zacząć robić gry i nie poświęcić kolejnych 2-3 lat na samą naukę, zanim będziesz w stanie stworzyć coś, co prezentuje jakikolwiek sensowny poziom, to powinieneś skorzystać z gotowego silnika do gier. I tak czeka cię ciężka praca, nauka programowania, obsługa narzędzi, ale Twoje zadanie będzie 100 (to nie przesada) razy łatwiejsze i będziesz widział postępy 100 razy szybsze. Dlaczego? Ponieważ silniki do gier oferują ogromną ilość gotowych funkcji i narzędzi, które ktoś napisał dla Ciebie.

Jeśli z tego nie skorzystasz i będziesz próbował pisać to wszystko samemu (renderowanie grafiki, obsługa dźwięku, fizyka, kolizje, obsługa formatów plików, narzędzia do edycji, testowania, profilowania i masa innych rzeczy), to spędzisz wiele długich lat, a i tak nie zrobisz tego tak dobrze jak jest to zrobione w silniku.

Jeżeli tworzenie gier to Twoje marzenie, to polecam Ci kurs jak zacząć tworzenie gier, już na pierwszej lekcji stworzysz swoją pierwszą grę. Praktyczne i łatwe lekcje jakie tam znajdziesz to klucz do nauki robienia gier.

–4 głosów
odpowiedź 4 sierpnia 2017 przez PoetaKodu Stary wyjadacz (11,070 p.)
C++, koniec kropka.

Tylko poszukaj jakiegoś dobrego kursu. Bez obrazy dla Pana Zelenta, jego kurs jest bardziej dla osób, które próbują jakoś uciułać do matury niż dla kogoś, kto w przyszłości chce tym językiem się posługiwać z pasją.
3
komentarz 4 sierpnia 2017 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)

jego kurs jest bardziej dla osób, które próbują jakoś uciułać do matury

Albo też dla tych co próbują w ogóle się oswoić z programowaniem i polubić programowanie.

komentarz 4 sierpnia 2017 przez PoetaKodu Stary wyjadacz (11,070 p.)
Raczej nie - kiedy będą próbowali się rozkręcić to ich wszystkie poglądy odnośnie programowania runą bo Pan Zelent uczy całkowicie niepoprawnych "rozwiązań".
komentarz 30 kwietnia 2018 przez Jatolubie Nowicjusz (120 p.)
Poetokodu, mogłbyś rozwinać trochę bardziej odpowiedź, i wytlumaczyć dlaczego uczy calkowicie niepoprawnych rozwiązań? Niedawno zaczełem programowac w c++, jestem na etapie wskaznikow wedle kurus pana zelenta, opowiada bardzo fajnie i ciekawie co mnie interesuje oraz motywuje jeszcze bardziej, ale faktycznie filmiki są dość starej daty.

Mogłbys powiedzieć w takim razie skąd mogę zacząć czerpac wiedze, czytam książke symfonie oczywiscie nową orazy od zer do gier kodera, lecz bez praktyki niestety ksiazki nic mnie nie uczą, rownież staram sie rozwiazywac zadania na polskim spoju, z niektorymi latwymi sobie radze chociaz zajmuje mi to chyba za duzo czasu.

Jezeli bylbys w stanie powiedziec skad moge w takim razie widze czerpac to bym byl wdzieczny, chociaz iz pan zelent bardzo fajnie powoli tlumaczy, chyba zostal do tego stworzony.

 

Sorry ze temat troche stary, ale mam nadzieje ze mi pomozesz :).

ps. Angielski ogarniam w stopniu dobrym, ale jednak wolalbym czytać polskie źrodła.
1
komentarz 30 kwietnia 2018 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)

Kursy autorstwa Mirosława Zelenta dot. języka C++ są w porządku. MZ uczy podstaw tego języka, więc to, że te kursy są trochę starej daty nie ma znaczenia - podstawy to podstawy. Wiele osób twierdzi, że MZ pomija w swoim kursie wiele ważnych mechanizmów tego języka, ale to jest przecież kurs dla zupełnie początkujących. Gdyby wszystko zostało poruszone, to programowanie wiele osób by zniechęciło, a kurs jest po to żeby zarazić wiele osób programowaniem. Po obejrzeniu tych kursów dot. języka C++, polecam kupić książkę "Szkoła programowania. Język C++".

Polecam jeszcze ten kurs
http://www.learncpp.com/

komentarz 30 kwietnia 2018 przez Jatolubie Nowicjusz (120 p.)
jpacanowski, Wielkie dzieki za odpowiedz super ze jednak nie ogladalem ich przyswajajac widze ktora jest zbędna, ponieważ jestem dość zadowolony ze w takim krotki czasie potrafie sam cokolwiek napisac :) podtrzymales mnie na duchu, w takim razie bede dalej ogladal pana miroslawa, a co do ksiazki to zakupie ja, ale skoro juz ktos sie znalazl kto mi moze pomoc w osiagnieciu celu jakim jest napisanie wlasnej gry lub czegokolwiek co zadowoli inne ludzkie oko a nie tylko moje, to moglbys mi moze powiedziec czy czytanie ebookow i pisanie odrazu tych przykladow z ksiazek jest dobrym rozwiazaniem? czy lepiej kupic ze tak powiem twarda ksiazke i czytac ja po prostu w wolnej chwili jedynie probujac zapamietac poszczegolne przyklady i definicje ? wybacz ze tak wypytuje ale nie chce poplenic bledow w nauczaniu poniewaz wszyscy mnie strasza ze bledna nauka wyjdzie w praniu :/ . ! Wielkie dzieki jeszcze raz za odpowiedz pozdrawiam.
2
komentarz 30 kwietnia 2018 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)

czy lepiej kupic ze tak powiem twarda ksiazke i czytac ja po prostu w wolnej chwili jedynie probujac zapamietac poszczegolne przyklady i definicje ?

Nigdy nie ucz się niczego na pamięć, ani nie czytaj też książki jak dobrą powieść ;) W tej książce masz zadania do zaprogramowania na końcu każdego rozdziału, tak żeby utrwalić zdobytą wiedzę z każdego rozdziału. Wykonując je, utrwali ci się zdobyta wiedza. Nie radzę niczego uczyć się na pamięć. Czytaj książkę, i jak najwięcej programuj wykorzystując nowo zdobytą wiedzę, a reszta przyjdzie ci sama. Gdy już będziesz mniej więcej w połowie książki to zacznij też tworzyć własne projekty. Pokazuj też swój kod tutaj aby inni mogli go ocenić - nie wiesz nawet jak dużo można się dowiedzieć dając kod do oceny - to z ciebie zrobi dobrego programistę.

komentarz 1 maja 2018 przez Jatolubie Nowicjusz (120 p.)
Dzieki ci wielkie, ze wyjasniles mi jak sie do tego prawdilowo zabrac.

Super, naprawde szkoda tylko ze ksiazki nie moge znalesc jako ebooka, ale chociaż cieszy mnie cena na helionie jedyne 99zl, ale nie chce rownież zmarnować ebooka symfonii nie obraź sie ale bardzo duzo osob poleca go czytac podobno jest napisny latwym jezykiem.

Wybacz ze znow zadaje glupie pytania, ale mysle ze kto pyta nie błądzi.

Wiec skoro, ktos doswiadczony mi pomaga to ze tak powiem wykorzystam chwile, ale mam juz naprawde ostatnie+1 pytanie do ciebie.

W jakiej kolejnosci mam te ksiazki czytać, jaka kolejnosc bedzie lepsza wedlug ciebie?

Oraz te +1, czy takie przyklady kodu moge umieszczac np, na tym forum i nikt nie bedzie urażony ani nic podobnego ze jakis poczatkujacy spamuje swoimi linijkami projektu?

Jeszcze raz wielkie dzieki, pozdrawiam.
1
komentarz 1 maja 2018 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)

W jakiej kolejnosci mam te ksiazki czytać, jaka kolejnosc bedzie lepsza wedlug ciebie?

Po kolei każdy rozdział. Kolejne rozdziały wykorzystują już zdobytą we wcześniejszych rozdziałach wiedzę.

Oraz te +1, czy takie przyklady kodu moge umieszczac np, na tym forum i nikt nie bedzie urażony ani nic podobnego ze jakis poczatkujacy spamuje swoimi linijkami projektu?

Nie. Właśnie w tym celu zostało stworzone to forum https://forum.pasja-informatyki.pl/manifest-pasjonata

komentarz 1 maja 2018 przez Jatolubie Nowicjusz (120 p.)
Sorry, kompletnie zle napisalem pytanie.

Chodziło mi czy wpierw przeczytać symfonie czy szkolda programowania c++?

Dzieki za odpowiedzi.
1
komentarz 1 maja 2018 przez jpacanowski VIP (100,390 p.)
Ja bym zaczął od "Szkoła Programowania. Język C++" i na niej skończył. Ale jeśli potrzebujesz bardziej prostszy język to może Symfonia, a po niej wtedy "Szkoła Programowania. Język C++" ;)

Podobne pytania

–2 głosów
2 odpowiedzi 834 wizyt
+1 głos
3 odpowiedzi 188 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, szkoła, praca przez bOY123 Początkujący (420 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 529 wizyt
Porady nie od parady
Możesz ukryć, zamknąć lub zmodyfikować swoje pytanie, za pomocą przycisków znajdujących się pod nim. Nie krępuj się poprawić pochopnie opublikowanego pytania czy zamknąć go po uzyskaniu satysfakcjonującej odpowiedzi. Umożliwi to zachowanie porządku na forum.Przyciski pytania

63,313 zapytań

109,570 odpowiedzi

228,885 komentarzy

43,981 pasjonatów

Przeglądających: 271
Pasjonatów: 12 Gości: 259

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...