Użyj OnCollisionEnter:
void OnCollisionEnter(Collision collision)
{
swiatlo.SetActive (true);
}
Tylko pamietaj, ze uzycie OnCollisionEnter sprawia, ze kiedy gameObject wejdzie w kolizje z jakim kolwiek obiektem, to skrypt się wykona dlatego warto dodac instrukcje warunkowa sprawdzajaca tag obiektu.
void OnCollisionEnter(Collision collision)
{
if(collision.gameObject.tag=="kwadrat")
{
swiatlo.SetActive (true);
}
}
Wpisalem "swiatlo" zamiast "light" poniewaz latwiej bedzie przypisac gameObject do skryptu i nim manipulowac.
Teraz musisz utworzyc gameObject w unity oraz dodac do niego swiatlo, stworzyc tag z dowolna nazwa oraz dodac go do tego kwadratu, nastepnie go WYLACZYC w edytorze i przypisac do skryptu. Dodatkowo polecam odnajdywac rozwiazania w dokumentacji Unity - https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Collider.OnCollisionEnter.html