• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Przemieszczanie sprite'ów w bibliotece SDL

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
169 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2015 w C i C++ przez Arsetus Gaduła (4,760 p.)
zamknięte 9 maja 2015 przez Arsetus

Witam. Pisząc podwaliny do pewnego projektu w bibliotece SDL natknąłem się na jeden ale ogromny dla mnie problem. Straciłem mnóstwo czasu aby go rozwiązać, lecz skończyło się to niepowodzeniem. Mianowicie podczas przemieszczania sprite'ów pozostaje, tzw. "AfterImage", czyli sprite wyświetla się na nowej pozycji lecz jest również pokazany na starej.

Poniżej prezentuję przykładowy kod z tym problemem:

#include <sdl.h>
SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * ss = NULL;
SDL_Rect s;
SDL_Event zdarzenie;
bool wyjscie = false;
Uint8 * keystate = SDL_GetKeyState( NULL );
int x = 0, y = 0;
int main (int argc, char * args[])
{
	SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
	ss = SDL_LoadBMP( "ss.bmp" );
    SDL_WM_SetCaption( "SW", NULL );
	SDL_BlitSurface( ss, NULL, ekran, NULL );
	while( !wyjscie )
    {
        while( SDL_PollEvent( & zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == SDL_QUIT )
            {
                wyjscie = true;
            }
        }
		if( keystate[ SDLK_RIGHT ] )
        {
            x++;
        }
		if( keystate[ SDLK_DOWN ] )
        {
            y++;
        }
		if( keystate[ SDLK_LEFT ] )
        {
            x--;
        }
		if( keystate[ SDLK_UP ] )
        {
            y--;
        }
        s.x = x;
		s.y = y;
        SDL_BlitSurface( ss, NULL, ekran, & s );
        SDL_Flip( ekran );
    }
	SDL_Quit();
	SDL_FreeSurface( ss );
    return 0;
}

Tak wygląda sprite który przemieszczam:

Tak zaś wygląda okno po przemieszczeniu sprite'a:

Tutaj rodzi się pytanie, co powinienem zmienić w kodzie lub do niego dodać aby nie występował "afterimage"?

Dziękuję z góry za szybką odpowiedź.

komentarz zamknięcia: Rozwiązane

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez JojololomenPL Bywalec (2,580 p.)
wybrane 4 kwietnia 2015 przez Arsetus
 
Najlepsza

spróbuj dodać tę linijkę przed rysowaniem czegokolwiek innego:

SDL_FillRect(screen,&screen->clip_rect,SDL_MapRGB(screen->format,0,0,0));

 

komentarz 4 kwietnia 2015 przez Arsetus Gaduła (4,760 p.)
Dzięki wielkie za pomoc. Działa już.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 221 wizyt
pytanie zadane 22 października 2020 w C i C++ przez Xarcane Początkujący (440 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 127 wizyt
pytanie zadane 7 października 2020 w C# przez PrkLe Początkujący (300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 62 wizyt

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...