• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Przemieszczanie sprite'ów w bibliotece SDL

VPS Starter Arubacloud
+3 głosów
167 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2015 w C i C++ przez Arsetus Gaduła (4,760 p.)
zamknięte 9 maja 2015 przez Arsetus

Witam. Pisząc podwaliny do pewnego projektu w bibliotece SDL natknąłem się na jeden ale ogromny dla mnie problem. Straciłem mnóstwo czasu aby go rozwiązać, lecz skończyło się to niepowodzeniem. Mianowicie podczas przemieszczania sprite'ów pozostaje, tzw. "AfterImage", czyli sprite wyświetla się na nowej pozycji lecz jest również pokazany na starej.

Poniżej prezentuję przykładowy kod z tym problemem:

#include <sdl.h>
SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * ss = NULL;
SDL_Rect s;
SDL_Event zdarzenie;
bool wyjscie = false;
Uint8 * keystate = SDL_GetKeyState( NULL );
int x = 0, y = 0;
int main (int argc, char * args[])
{
	SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
	ss = SDL_LoadBMP( "ss.bmp" );
    SDL_WM_SetCaption( "SW", NULL );
	SDL_BlitSurface( ss, NULL, ekran, NULL );
	while( !wyjscie )
    {
        while( SDL_PollEvent( & zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == SDL_QUIT )
            {
                wyjscie = true;
            }
        }
		if( keystate[ SDLK_RIGHT ] )
        {
            x++;
        }
		if( keystate[ SDLK_DOWN ] )
        {
            y++;
        }
		if( keystate[ SDLK_LEFT ] )
        {
            x--;
        }
		if( keystate[ SDLK_UP ] )
        {
            y--;
        }
        s.x = x;
		s.y = y;
        SDL_BlitSurface( ss, NULL, ekran, & s );
        SDL_Flip( ekran );
    }
	SDL_Quit();
	SDL_FreeSurface( ss );
    return 0;
}

Tak wygląda sprite który przemieszczam:

Tak zaś wygląda okno po przemieszczeniu sprite'a:

Tutaj rodzi się pytanie, co powinienem zmienić w kodzie lub do niego dodać aby nie występował "afterimage"?

Dziękuję z góry za szybką odpowiedź.

komentarz zamknięcia: Rozwiązane

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez JojololomenPL Bywalec (2,580 p.)
wybrane 4 kwietnia 2015 przez Arsetus
 
Najlepsza

spróbuj dodać tę linijkę przed rysowaniem czegokolwiek innego:

SDL_FillRect(screen,&screen->clip_rect,SDL_MapRGB(screen->format,0,0,0));

 

komentarz 4 kwietnia 2015 przez Arsetus Gaduła (4,760 p.)
Dzięki wielkie za pomoc. Działa już.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 215 wizyt
pytanie zadane 22 października 2020 w C i C++ przez Xarcane Początkujący (440 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 124 wizyt
pytanie zadane 7 października 2020 w C# przez PrkLe Początkujący (300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 59 wizyt

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...