• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed SFML a pobieranie rozdzielczości ekranu oraz rozmiaru sprite'ów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
220 wizyt
pytanie zadane 22 października 2020 w C i C++ przez Xarcane Początkujący (440 p.)
zamknięte 23 października 2020 przez Xarcane
Hej,pisze aplikację w której będzie wyświetlana grafika,mam dwa pytania:

1.Każdy ekran na którym będzie odpalana aplikacja ma różną rozdzielczość, w jaki sposób mogę te rozdzielczość pobrać żeby potem stworzyć w SFML okienko o tej samej rozdzielczości.

 

2. Jak to jest z grafiką w aplikacjach,programiści skalują obrazki w stosunku do rozdzielczości czy po prostu na rożnych rozdzielczościach pole widzenia jest większe? Jeśli skalują to w jaki sposób nie tracą na jakości wyświetlanych spirte'ów?
komentarz zamknięcia: otrzymałem odpowiedź

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 października 2020 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
wybrane 23 października 2020 przez Xarcane
 
Najlepsza

Każdy ekran na którym będzie odpalana aplikacja ma różną rozdzielczość, w jaki sposób mogę te rozdzielczość pobrać

https://www.sfml-dev.org/documentation/2.5.1/classsf_1_1VideoMode.php - tutaj masz funkcje getDesktopMode, getFullscreenModes, pozwalające otrzymać zbiór dostępnych rozdzielczości dla danego komputera.

Jak to jest z grafiką w aplikacjach,programiści skalują obrazki w stosunku do rozdzielczości czy po prostu na rożnych rozdzielczościach pole widzenia jest większe?

Zależy od gry :D Możesz zmieniać pole widzenia, ale możesz też wymusić konkretny aspect ratio i przy innych proporcjach dodać "czarne paski" na bokach (letterboxing). Na przykład: https://puu.sh/GFN7W/2d377ca5ca.mp4 albo https://puu.sh/GFN8K/b1b4d280c9.mp4

Możesz o tym poczytać np tutaj: https://github.com/SFML/SFML/wiki/Source%3A-Letterbox-effect-using-a-view

(ogólny opis sf::View: https://github.com/SFML/SFML/wiki/Tutorial%3A-Using-View )

Jeśli skalują to w jaki sposób nie tracą na jakości wyświetlanych spirte'ów?

Albo przygotowujesz sprite'y w odpowiednio dobrej rozdzielczości, albo w przypadku mocnego pixel arta... po prostu się nie przejmujesz - wymuszasz rozdzielczość "wewnętrzną", a na zewnątrz użytkownik może sobie skalować okno jak chce.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 430 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 773 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2017 w HTML i CSS przez Karol Loczeski Użytkownik (820 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 113 wizyt

92,565 zapytań

141,416 odpowiedzi

319,597 komentarzy

61,948 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...