• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Poruszanie w unity CharacterController

Object Storage Arubacloud
0 głosów
842 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2019 w C# przez niezalogowany
zamknięte 16 stycznia 2019

Jak poniższy kod zmienić tak aby działał z CharacterController.

Zależy mi na tym aby postać poruszała się w kierunku w który jest obrócona, ponieważ będę chciał dorobić jeszcze 4 kierunki, ale też żeby działy na nią kolizje i  grawitacja.

 

void FixedUpdate()
    {
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 0, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.S))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 180, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 90, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 270, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }

 

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedź

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Ciepły Obywatel (1,800 p.)
wybrane 16 stycznia 2019
 
Najlepsza
Skoro to Twoje początki to myślę ze łatwiej by Ci było gdybyś zaczął od tworzenia postaci bez komponentu character kontrolera, wyszło by tak samo a mysle ze nawet lepiej.
0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Borys Kaczmarek Użytkownik (630 p.)

CharacterController ma specjalną funkcje Move() do poruszania postacią. Musisz w niej uwzględnić kierunek ruchu.  Tu masz trochę więcej o funkcji Move() oraz przykład prostego skryptu na poruszanie

komentarz 15 stycznia 2019 przez niezalogowany
edycja 15 stycznia 2019
Nie pomaga mi to bo chciałem zrobić tak aby postać poruszała się w kierunku w który jest obrócona. Chyba nie da się tego zrobić za pomocą funkcji move.
komentarz 15 stycznia 2019 przez Borys Kaczmarek Użytkownik (630 p.)

Jeżeli używasz CharacterController'a, powinieneś użyć funkcji Move(). https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Transform.TransformDirection.html Spójrz na to. Jeśli podasz w tej funkcji statyczną zmienną 'Vector3.forward', funkcja zwróci ci kierunek przedni relatywny do rotacji twojego obiektu. Powinieneś ją użyć w taki sposób: 

characterController.Move(transform.TransformDirection(Vector3.forward) * speed /*itd*/);

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 549 wizyt
pytanie zadane 10 października 2020 w C# przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 954 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 446 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2019 w C# przez Filip Papros Nowicjusz (120 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,962 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...