• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Poruszanie w unity CharacterController

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
1,131 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2019 w C# przez niezalogowany
zamknięte 16 stycznia 2019

Jak poniższy kod zmienić tak aby działał z CharacterController.

Zależy mi na tym aby postać poruszała się w kierunku w który jest obrócona, ponieważ będę chciał dorobić jeszcze 4 kierunki, ale też żeby działy na nią kolizje i  grawitacja.

 

void FixedUpdate()
    {
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 0, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.S))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 180, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 90, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 270, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }

 

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedź

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Ciepły Obywatel (1,800 p.)
wybrane 16 stycznia 2019
 
Najlepsza
Skoro to Twoje początki to myślę ze łatwiej by Ci było gdybyś zaczął od tworzenia postaci bez komponentu character kontrolera, wyszło by tak samo a mysle ze nawet lepiej.
0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Borys Kaczmarek Użytkownik (630 p.)

CharacterController ma specjalną funkcje Move() do poruszania postacią. Musisz w niej uwzględnić kierunek ruchu.  Tu masz trochę więcej o funkcji Move() oraz przykład prostego skryptu na poruszanie

komentarz 15 stycznia 2019 przez niezalogowany
edycja 15 stycznia 2019
Nie pomaga mi to bo chciałem zrobić tak aby postać poruszała się w kierunku w który jest obrócona. Chyba nie da się tego zrobić za pomocą funkcji move.
komentarz 15 stycznia 2019 przez Borys Kaczmarek Użytkownik (630 p.)

Jeżeli używasz CharacterController'a, powinieneś użyć funkcji Move(). https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Transform.TransformDirection.html Spójrz na to. Jeśli podasz w tej funkcji statyczną zmienną 'Vector3.forward', funkcja zwróci ci kierunek przedni relatywny do rotacji twojego obiektu. Powinieneś ją użyć w taki sposób: 

characterController.Move(transform.TransformDirection(Vector3.forward) * speed /*itd*/);

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 746 wizyt
pytanie zadane 10 października 2020 w C# przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,354 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 620 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2019 w C# przez Filip Papros Nowicjusz (120 p.)

93,440 zapytań

142,432 odpowiedzi

322,679 komentarzy

62,802 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...