• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Funkcje matematyczne w grach 2D

Object Storage Arubacloud
+1 głos
750 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2016 w C i C++ przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)
Cześć,

tworząc platformówkę zauważyłem, że ruchy oraz skoki mojej postaci są takie.. Sztuczne. Zacząłem myśleć i szukać jakiegoś rozwiązania.

Trafiłem na.. Funkcje trygonometryczne. Strzał w 10, wykres sinusa idealnie przedstawia jak powinien wyglądać skok postaci, szybko w górę potem wolniej, wolniej i w dół. Takich zależności pewnie jest jeszcze multum.

Na pewno czekają mnie ciężkie dni z ogarnięciem tego i wprowadzeniem do mojej produkcji, jednak może ktoś już miał z tym styczność i może coś poradzić, polecić jakiś tutorial, poradnik, może książkę? Po co wynajdywać koło drugi raz, nauka przyjdzie szybciej i efekt będzie lepszy.

Każda wskazówka będzie cenna. :).
1
komentarz 26 kwietnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Wykorzystanie wykresu sinusa do skoków jest zwyczajnie pójściem na łatwizne :D Wykorzystaj przyśpieszenie i prędkość. Jedyne wykorzystanie funkcji tryg. bezpośrednio do ruchu do krążenie po okręgu: x = r * sin(time), y = r * cos(time) (lub odwrotnie, bez znaczenia).

1 odpowiedź

+7 głosów
odpowiedź 26 kwietnia 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
wybrane 26 kwietnia 2016 przez Łukasz Wasilewski
 
Najlepsza
Trygonometria + geometria są podstawą gier 2D i bez nich na pewno się nie obejdzie. Jednakże nie mam pojęcia jak mają one pomóc w skakaniu. Powinieneś zapoznać się z podstawową fizyką ruchu: kinematyką.

 Poszukaj o spadku swobodnym / rzucie pionowym w górę.

One doskonale oddadzą skok w grze, w końcu pozwalają one opisać wpływ grawitacji na spadające ciało.
komentarz 26 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Dodałbym do tego przekształcenia macierzy, ale to już dla trzech wymiarów. A poza tym - nic dodać, nic ująć. +1 :)
1
komentarz 26 kwietnia 2016 przez Niespecjalny Gaduła (4,180 p.)
Dodatkowo do wyznaczasia odleglosci przyda sie pitagoras. Przykladowo aby przeciwnik reagowal gdy do niego podejdziesz lub wyznaczania celu.
komentarz 26 kwietnia 2016 przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)
Dziękuję za odpowiedź i komentarz. Będę szukał :)
komentarz 26 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Dodatkowo do wyznaczasia odleglosci przyda sie pitagoras.

Nie sam pitagoras, tylko twierdzenie Pitagorasa. ;) Zależność, wiążąca długości boków trójkąta prostokątnego, jest szczególnym przypadkiem twierdzenia Carnota. Twierdzenie to jest uznawane za integralną część trygonometrii.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 161 wizyt
pytanie zadane 9 lutego 2019 w C# przez Skaiwn Początkujący (270 p.)
+3 głosów
2 odpowiedzi 305 wizyt
0 głosów
4 odpowiedzi 636 wizyt
pytanie zadane 20 listopada 2015 w C i C++ przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...