• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Android] Through The Space wydany!

Object Storage Arubacloud
+4 głosów
253 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2016 w Nasze projekty przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
edycja 19 lutego 2016 przez Dash

Po przebyciu połaci kodu, heroicznymi walkami z przepotężnymi bugami i bliźnie na korze mózgowej wypalonej przez doświadczenie chyba wszystkich praw Murphiego, nareszcie!

Nie powiem żebym był z tego stworaka szczególnie dumny. Jako jedyny z trzech wystartowanych projektów został dociągnięty do fazy release (reszta była tak słaba że nie miałem serca robić czegoś dalej niż alpha).


Gra jest zręcznościówką, jej zasady są banalnie proste: unikaj meteorytów i zbieraj gwiazdki. Równie prosta jest grafika, a wręcz cała oprawa audiowizualna, która ,mam nadzieję, daje wrażenie specyficznego "flow". Do dyspozycji pilota jest 5 statków, każdy (oprócz startowego) ze swoją własną umiejętnością specjalną. W niedługiej przyszłości zostanie dodana także możliwość dostosowywania koloru i innych wizualiów statku do swoich preferencji. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MousyMind.ThroughTheSpace

market://details?id=com.MousyMind.ThroughTheSpace

 

              

Istotne: Nie wiem czy działa jedna z zaimplementowanych funkcji. Jeżeli przetestowałeś grę, proszę napisz w komentarzu czy rozbijając się, mając jednocześnie więcej niż 10 a mniej niż swój rekord punktów, pojawiło się okienko z możliwością kontynuacji gry. Serdzecznie dziękuję. 


 

Dla nerdów: 


Proces tworzenia rozpoczął się około 4 miesięcy temu, jednak realne wykonanie zajęło trochę ponad dwa miesiące po 6-8h pracy dziennie. Główne przeszkody to zdecydowanie brak wcześniejszego kontaktu z androidem, masa mikro-błędów które rozwiązywałem na zasadzie "zmieniaj losowo i sprawdzaj czy działa" oraz wynikających z takiego działania komplikacji. 

Oprócz statków i ikonki cała grafika generowana jest " w locie". Asteroidy są generowane delikatnie zmodyfikowanym i przepisanym na język lua algorytmem < http://szymonsiarkiewicz.pl/algorytmy/generator-asteroido-podobnych-obiektow-2d-generator-wielokatow/> . Moja własna funkcja powodowała znaczny spadek wydajności.  Poziom trudności zwiększa się po n^2 zdobytych punktów, a początkowe n wynosi 25. Na wszelkie pytania odpowiem w komentarzach :).  

 

 

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 18 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Gra bardzo mi się podoba! Tylko jest piekielne trudna. Obsługa dotykiem mogłaby faktycznie uprzyjemnić rozgrywkę. Z jakich technologii skorzystałeś pisząc ten projekt?
komentarz 18 lutego 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Pierwotnie powstała w NDK i SFML. Niestety możliwości biblioteki nie pozwalały dokończyć projektu, więc finalnie został on przepisany na framework Corona. Jest to powodem stosunkowo kiepskiej wydajności, Lua krztusi się algorytmem SAT, nawet gdy wszystko jest do bólu zoptymalizowane.

 Cieszę się że komuś sie podoba :). Jeżeli można, to czy zmieniłbyś coś poza sterowaniem? Uważasz że poziom trudności jest za wysoki? (kalibrowałem go względem siebie, co może być niemiarodajne)
komentarz 18 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Oddalił bym kamerę oraz zmienił ją na statyczną horyzontalnie i co za tym idzie ograniczył pole manewru gracza. Bo teraz chcąc uniknąć jednej asteroidy to nie wiesz czy nie wpakujesz się na drugą. Przez to porażka staje się nie karą za błąd gracza, a zdarzeniem losowym, co jest frustrujące i nie fair wobec gracza. Pobawiłbym się jeszcze poziomem trudności, gra na samym początku musi być zdecydowanie łatwiejsza, bo aktualny poziom odstrasza casual-owych graczy.
komentarz 19 lutego 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Statyczną horyzontalnie znaczy że to statek się rusza a nie świat wokół niego?

Co do udeżenia z boku to miało to zapobiec przechylaniu na maksa urządzenia. Trzeba sterować z wyczuciem. Teraz jednak tak myślę że sterowanie jest trochę za czułe, i statek lata od lewej do prawej. Myślę że jak oddalę kamerę i zmniejszę czułość nie powinno być wiekszych problemów  z uderzeniem od boków. Postaram się też zwolnić tempo spadania asteroid.

Dzięki za rady. W sobotę wypuszczę łatkę, bo jutro mam zamiar wypuścić kolejną grę i raczej czasu mieć nie będę.
komentarz 19 lutego 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Tak, o to chodzi.
+1 głos
odpowiedź 12 lutego 2016 przez niezalogowany
Nie można pobrać aplikacji. Spróbuj ponownie, a jeśli problem nie ustąpi, skorzystaj z tych rozwiązań (kod błędu:961). Wina po mojej stronie czy coś nie tak z apką?
komentarz 13 lutego 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)

Jeżeli dobrze rozumiem dokumentację sklepu google to jest to wina sklepu nie aplikacji. Wystarczy wyczyścić cache google play, jest to dość częsty problem (a przynajmniej tak piszą). 

Problem

Problems when installing Android apps from the Play Store.

Solution

First, get a refund from the Play Store, which you can do within 15 minutes of purchasing. To do this, select the repayment option in the Play Store. Next, go into the Settings of your device and choose Applications and swipe left until you see All apps. Now scroll down to Google Play and choose it. Here, select Clear cache. If the problem persists, choose Clear data as well.

https://www.androidpit.com/how-to-solve-google-play-store-errors

+1 głos
odpowiedź 13 lutego 2016 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
edycja 13 lutego 2016 przez SebekChlebek

Cześć, zainstalowałem grę na moim telefonie i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to bardzo fajna grafika oraz przyjemny soundtrack. Gra jest grywalna, po prostu fajna. Szybko się włącza, szybko działa, łączy się z Google Play. Poprawiłbym aby po naciśnięciu przycisku fizycznego na komórce gra nie wychodziła od razu a zapytała się komunikatem, "Czy na pewno wyjść". Dodał bym opcje również kierowania statku przez dotyk. (Wiem że może to ułatwić rozgrywkę.) Moim rekordem jest 96 punktów. smiley Po przekroczeniu puli 10 punktów nie ma opcji aby kontynuować rozgrywkę. Bardzo fajna gra 9/10.

Pozdrawiam, i życzę dalszych sukcesów.

PS. Jak lecę to widzę od czasu do czasu gwiazdy. Do czego one służą?

komentarz 13 lutego 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Gwiazdki to gotówka, poźniejsze kupione statki mają zamontowane blastery etc. :)
komentarz 13 lutego 2016 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
Blastery? Wyciągnęłem się, super gra.

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 68 wizyt
pytanie zadane 18 października 2023 w Nasze projekty przez arek01996 Stary wyjadacz (12,100 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 168 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2018 w Nasze projekty przez Yiome Obywatel (1,000 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 397 wizyt
pytanie zadane 22 grudnia 2020 w C i C++ przez warzywko13 Użytkownik (840 p.)

92,632 zapytań

141,502 odpowiedzi

319,882 komentarzy

62,015 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...