Po przebyciu połaci kodu, heroicznymi walkami z przepotężnymi bugami i bliźnie na korze mózgowej wypalonej przez doświadczenie chyba wszystkich praw Murphiego, nareszcie!
Nie powiem żebym był z tego stworaka szczególnie dumny. Jako jedyny z trzech wystartowanych projektów został dociągnięty do fazy release (reszta była tak słaba że nie miałem serca robić czegoś dalej niż alpha).
Gra jest zręcznościówką, jej zasady są banalnie proste: unikaj meteorytów i zbieraj gwiazdki. Równie prosta jest grafika, a wręcz cała oprawa audiowizualna, która ,mam nadzieję, daje wrażenie specyficznego "flow". Do dyspozycji pilota jest 5 statków, każdy (oprócz startowego) ze swoją własną umiejętnością specjalną. W niedługiej przyszłości zostanie dodana także możliwość dostosowywania koloru i innych wizualiów statku do swoich preferencji.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MousyMind.ThroughTheSpace
market://details?id=com.MousyMind.ThroughTheSpace
Istotne: Nie wiem czy działa jedna z zaimplementowanych funkcji. Jeżeli przetestowałeś grę, proszę napisz w komentarzu czy rozbijając się, mając jednocześnie więcej niż 10 a mniej niż swój rekord punktów, pojawiło się okienko z możliwością kontynuacji gry. Serdzecznie dziękuję.
Dla nerdów:
Proces tworzenia rozpoczął się około 4 miesięcy temu, jednak realne wykonanie zajęło trochę ponad dwa miesiące po 6-8h pracy dziennie. Główne przeszkody to zdecydowanie brak wcześniejszego kontaktu z androidem, masa mikro-błędów które rozwiązywałem na zasadzie "zmieniaj losowo i sprawdzaj czy działa" oraz wynikających z takiego działania komplikacji.
Oprócz statków i ikonki cała grafika generowana jest " w locie". Asteroidy są generowane delikatnie zmodyfikowanym i przepisanym na język lua algorytmem < http://szymonsiarkiewicz.pl/algorytmy/generator-asteroido-podobnych-obiektow-2d-generator-wielokatow/> . Moja własna funkcja powodowała znaczny spadek wydajności. Poziom trudności zwiększa się po n^2 zdobytych punktów, a początkowe n wynosi 25. Na wszelkie pytania odpowiem w komentarzach :).