• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

To the end - gra zręcznościowa na Android

Object Storage Arubacloud
+1 głos
166 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2018 w Nasze projekty przez Yiome Obywatel (1,000 p.)

Witaj! Ostatnie parę tygodni poświęciłem na napisanie mojej pierwszej aplikacji na system Android. Projekt zmieniał swoja postać i ostatecznie został grą zręcznościową z elementami gry logicznej i w takiej formie udało mi się go wydać.

Grafika gry jest prosta, jeden View wypełniający cały ekran, na którym za pomocą Canvas wszystkie kształty są rysowane. Aktualizacją stanu obiektów i całą logiką zajmuje się osobny wątek, GameThread. Rozgrywka opiera się głównie na elastycznych kolizjach pomiędzy kulkami, wokół tego budowane są poziomy, których obecnie jest dziesięć.

Chciałbym prosić Ciebie o ocenę jakości rozgrywki oraz kodu.

Link Play Store

W szczególności interesuje mnie GameThread. Próbowałem rozwiązać problem zmiany poziomu, który pętla wykonuje i stworzyłem Task. W małej skali spełnił swoje zadanie, lecz jest on w klasie GameThread, przez to stała się ona strasznie gruba i ciężka do utrzymania. Co gorsza, będzie rosnąć z każdym poziomem. Nie potrafiłem ich skutecznie rozdzielić, gdyż Task potrzebuje prawie wszystkich referencji które ma GameThread i przekazywanie ich za każdym razem wydaje mi się być mało efektywne.

Chciałbym prosić również o inną rade. Zastanawiałem się nad takim problemem: Co jeżeli jakiś obiekt z gry będzie chciał się dowiedzieć jakie obiekty są blisko niego. Obecne referencje do obiektów gry trzyma EntityManager. Problem można było by rozwiązać dając każdemu obiektowi referencje do niego, ale wydaje mi się, że to bardzo zawikła kod. Znalazłem wzorzec projektowy, Singleton, który chyba rozwiązuje ten problem, lecz po krótkim czytaniu internetów, dowiedziałem się, że za jego użycie grozi kara śmierci czy coś. Czy to faktycznie zły pomysł i co było by lepsze?

Wszystkie inne wskazówki będą dla mnie bardzo cenne.

Link Github

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 10 sierpnia 2018 przez OdsetekGlupoty Pasjonat (15,360 p.)
Witam,

Nie pomogę jeśli chodzi o kod, bo nie programuję aplikacji Android ale chętnie pomogę jeśli chodzi o samą rozgrywkę. :)

Wg. mnie najważniejsza rzecz -  menu. Przy wejściu do gry powinno się pojawić jakieś menu, w którym można wybrać jakiś level, zmienić ustawienia itd...

Fajnie byłoby też dodać jakiś limit czasowy, żeby dodatkowo na graczu ciążyła presja czasowa.

Co do bugów: trudno żeby w takiej prostej grze były jakieś duże i poważniejsze bugi, ale na poziomie 6. czerwone kulki mogą zabijać przez ściany jeśli się stoi blisko. Nie wiem czy to zamierzone, ale trochę irytujące i polecałbym zmienić co trzeba.

Jak dla mnie poziom 1. jest trochę za trudny i może zniechęcić niektórych graczy. Więc przydałaby się jakaś superprosta plansza na sam początek.

Gdy już rozwiniesz trochę grę mógłbyś zrobić edytor mapek (narzędzie do tworzenia swoich mapek).

Jest jeszcze wiele, wiele więcej ciekawych pomysłów np. jakieś monety za które można coś kupić ale nie wszystko na raz. Spokojnie i stopniowo staraj się ulepszać tę grę.
komentarz 10 sierpnia 2018 przez Yiome Obywatel (1,000 p.)

Dziękuje za pomoc, postaram się zaczerpnąć z Twoich pomysłów przy tworzeniu następnych poziomów. Menu faktycznie będzie konieczne, jeżeli gierka miała by się rozrastać. Długo zastanawiałem się nad poziomem trudności, patrzyłem na to ze złej perspektywy i masz racje, pomiędzy początkowe poziomy przydało by się coś wsadzić.

Do do edytora droga daleka ale nie wykluczona smiley

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 120 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2019 w Nasze projekty przez DoKo Games Użytkownik (690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 219 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2017 w Nasze projekty przez DoKo Games Użytkownik (690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 183 wizyt
pytanie zadane 18 października 2017 w Nasze projekty przez DoKo Games Użytkownik (690 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...