• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[C# Unity 3D] GameObject.Find

Object Storage Arubacloud
0 głosów
510 wizyt
pytanie zadane 1 stycznia 2016 w C# przez niezalogowany

Witam, mam problem z "GameObject.Find". Mianowicie jeden z moich skryptów w Unity przechodzi do następnej sceny przy użyciu "DontDestroyOnLoad(this);". Problem polega na tym, że jak chcę na 2 scenie pobrać z niego wartość zmiennej "bron" to mam błąd, ponieważ Unity nie przypisał do "game" żadnej wartości.

UnassignedReferenceException: The variable game of HUD_LvL has not been assigned.
You probably need to assign the game variable of the HUD_LvL script in the inspector.

Fragment kodu odpowiedzialny za pobranie zmiennej "bron":

void Hud() {
game = GameObject.Find("/Script");
bron = game.GetComponent<Script>().bron;
}

Skrypt z którego pobieram dane:

using UnityEngine;
using System.Collections;


public class Script: MonoBehaviour {
   public GameObject game;

    public string login;
    public string save;
    public string bron;


    void Start () {
        login = game.GetComponent<Menu>().login;
        bron = game.GetComponent<Menu>().bron;
        DontDestroyOnLoad(this);

    }

    void Update () {
        
    }
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 1 stycznia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
wybrane 2 stycznia 2016
 
Najlepsza
Może powiedz tak: Do czego ten skrypt jest przypięty?
To jakiego obiektu?
Jak się nazywa ten obiekt?

"/script" to nazwa obiektu?
Jesteś pewny że powinien być "/" w find?

błąd wynika z tego że metoda "GameObject.Find" nie znalazła po prostu obiektu i zwrócił po prostu null.
komentarz 1 stycznia 2016 przez niezalogowany

Skrypt "Script.cs" jest przypięty do obiektu "Script".

"/" jest, ponieważ jest to miejsce w hierarchii. Tak przynajmniej zrozumiałem dokumentację Unity: http://docs.unity3d.com/ScriptReference/GameObject.Find.html

komentarz 1 stycznia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Utwórz metodę "void Awake()" i w niej wstaw "DontDestroyOnLoad(this)"

Powinno pomóc.
komentarz 2 stycznia 2016 przez niezalogowany
Thanks, działa :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 158 wizyt
pytanie zadane 17 marca 2021 w C# przez oscarzasty Nowicjusz (220 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 1,308 wizyt
pytanie zadane 2 marca 2016 w C# przez mati2210 Obywatel (1,110 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 234 wizyt
pytanie zadane 20 lutego 2016 w C# przez natrov Gaduła (3,970 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...