• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Fizyka na automatyce i robotyce

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,060 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez sngl00 Obywatel (1,110 p.)
Jestem obecnie w 3 klasie technikum informatycznego i zastanawiam się nad studiami. Już od dłuższego czasu myślę nad pójściem na automatykę i robotykę, ale martwi mnie jedna rzecz - fizyka. Jak to z tym przedmiotem na takich studiach wygląda? Bo problem polega na tym, że ja w szkole miałam przez rok fizykę tylko na poziomie podstawowym + 1 rok fizyki technicznej i co tu dużo mówić nie za bardzo rozumiem fizykę, o ile w gimnazjum nie miałam z nią żadnego problemu to teraz jest mi trudniej i nie wiem czy dałabym sobie radę na studiach. Jak to jest z poziomem, zwłaszcza na początku i ogólnie na tym kierunku?

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 30 grudnia 2015 przez Krawiec91 Pasjonat (19,600 p.)
wybrane 30 grudnia 2015 przez sngl00
 
Najlepsza

Temat znam z autopsji (2 lata fizyki podstawowej, mocno podstawowej w technikum + studia na mechatronice).
Primo: Do matury masz sporo czasu, więc studiować temat samemu. Z naciskiem na słowo "studiować", jak to jeden z wykładowców na moje uczelni mawiał: "uczą" to się dzieci w szkole, nauczyciel każde zrobić to i tamto. Uczeń robi to co nauczyciel każde (albo i nie;)). A studiowanie tym się różni od uczenia, że się samemu siada nad tematem, znajduje źródła, analizuje,etc. Materiałów w necie jest cała masa, na różnym poziomie (szkoła średnia, studia). Czasu jeszcze sporo, więc można iść na jakość zrozumienie, a nie na "wpasowywanie" się w arkusze egzaminacyjne.Ewentualnie jakiegoś korepetytora poszukać. Ja to przygotowania do matury z fizyki rozszerzonej zaczynałem dopiero w maturalnej klasie i to też dosyć późno. Człowiek młody to i głupi, teraz to by inaczej zrobił.