• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Fizyka i studia informatyczne

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,020 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Scratch32 Nowicjusz (120 p.)
Zdaję sobie sprawę, że bardzo podobne pytania znalazły się już na tej stronie, jednak żadne mnie nie zaspokoiło. Problem wygląda tak - jestem uczniem klasy drugiej o profilu matematycznym liceum ogólnokształcącego (nawiasem mówiąc, sama matematyka idzie mi na dobrym poziomie). Interesuję się programowaniem i chciałbym pójść na studia informatyczne, dlatego postanowiłem rozszerzać informatykę i fizykę. Co do tego drugiego przedmiotu nie byłem pewny, jednak wyczytałem, że w przypadku tego kierunku studiów jest on brany pod uwagę. Postanowiłem się więc zawziąć i nauczyć się go. Jak się pewnie domyślacie, nie skończyło się to dobrze. O ile z teorią nie mam dużych problemów, rozwiązywanie ćwiczeń jest dla mnie gehenną. Nie umiem przekształcać wzorów, ani wyobrażać sobie sytuacji podanych w zadaniach. Z pierwszej poważnej kartkówki dostałem 2, niedługo kolejna i nie zapowiada się dobrze. Mam teraz do Was dwa pytania:

1. Jak bardzo potrzebna jest fizyka informatykowi (dokładniej mówiąc zajmującego się gamedevem albo software developmentem)?

2. Czy konieczne jest zdanie matury z fizyki, aby dostać się na studia informatyczne?

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
komentarz 18 listopada 2020 przez Oscar Nałogowiec (29,320 p.)
Trochę nie rozumiem twoich problemów, skoro jesteś dobry z matmy, to przekształcanie wzorów nie powinno być straszne. Przecież to czysta matematyka.

Wielkość poszukiwana po jednej stronie równania, reszta po drugiej.
komentarz 19 listopada 2020 przez Scratch32 Nowicjusz (120 p.)