Rozpisał bym aktorów i co możemy zaproponowac , potem to przekształcimy w funkcje biznesowe.
aktorzy wg mnie to: Właściciel, konserwator i ekspedientka.
Dla włascicela ważne są statystyki, kto w jakim wieku na jakie ćwiczenia się zapisuje, ale żeby to mieć, potrzebujemy ćwiczeń oraz instruktorów,, różne cwiczenia wykonuje się na różnych maszynach. Potrzebny jest grafik i możliwosć nim zarządzania, z grafikiem powiazana jest obsługa i klienteria. Można każdemuy klientowi dać możliwosć zakładania konta lub by obsługa zapisywała ich bez rejestracji, jak zdecydujesz się na 1 opcje to dodatkowo możesz dodac ocene ćwiczeń i prowadzących, serwisant będzie miał dostęp do kalendarzyku konserwacji sprzetu, wymiany lin sprężyn itp. Oraz obsługa moze zgłaszać serwissantowi że maszyna uległa awarii.
Czyli masz klase użytkownik z różnymi uprawnieniami. klase sprzęt , sala, instruktor, grafik, Sprzęt może być kjlasa bazowa po któej dziedziczyć będize bardziej precyzyjne okreslenia, a sala bedzie zawierac pole sprzęt,(najpewniej tablcia lu) lista
Troche nad wyrost wizja ale rozumiem ze to ma być na uczelnie , tak zwana "sztuka dla sztuki."
Potem rozpisz sobie czynnosci jak zapisanie uczestniak, zgłoszenie awarii dodanie nowego kursu, przyznanie co miesiecznej premi za najlepszą obsługe klienta itp. potem to analizujesz co aktor musi wykonać w systemie by zapisac się na joge np.
1.klient loguje się
1a jesli nie ma konta klienta przechdoiz na formularz rejestracjiny
2. klient uzupełnia formularz zgłoszeniowy
2.a wy biere preferowane dni i istruktora
3 klient wysyła formularz zgłoszeniwoy.
4. system przetwarza dane jeśli są wolne terminy zgodne z preferowanymi lub klient nie wyznaczył ich , wysyłamy meilowa informacje poitwierdzajaca zapisanie sie.
4.a jesli jakis warunek nie może zostac spełniony obsługa dostaje wiadomosć o zaistniałej sytuacji z numerem telefonu klienta aby obsługa to dogadała.
Coś takiego kojarze z uczelni ze musiałem robić na diagramach itp.
Powodzenia