• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Diagram Klas UML - Podpowiedzi, pomoc

Object Storage Arubacloud
0 głosów
798 wizyt
pytanie zadane 26 marca 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez zawistus Nowicjusz (120 p.)
edycja 26 marca 2020 przez zawistus

Cześć, mam prośbę o sprawdzenie diagramu  UML pomoc/ poprawę. Mam zrobić diagram UML hurtowni artykułów piśmienniczych, który ma zawierać agregację, kompozycję, asocjację, generalizację, bez atrybutów i bez operacji. Taka bardzo uproszczona wersja, nic trudnego pewnie dla was. Jestem w tym zielony i dopiero się uczę, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Załączam zdjęcie z diagramem. Z góry bardzo dziękuję.

komentarz 26 marca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

https://app.diagrams.net/ Spróbuj w tym i podrzuć linka, będzie łatwiej. 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 marca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
1. Czy logistyka jest czescia transportu, czy moze jest to na odwrot?

2. ksiegowosc, jest chyba tez czescia administracji, a nie tylko zna administracje. Co prawda obie klasy moga funkcjonowac niezaleznie, wiec assocjacja czy agregacja (w  UML ciezko sie je odroznia, bo roznica miedzy nimi jest praktycznie 0). To tu juz zaleznosc tego, jak chce sie wymodelowac diagram

3. Nie do konca rozumiem asocjacji miedzy zamowieniem i magazynem, bo one teoretycznie nie maja nic spolnego ze soba, tak dlugo jak jest dzial handlowy, ktory teoretycznie odbiera te zamowienia.

4. Nie rozumiem agregeacji dzial handlowy i marketing, wedlug mnie marketing zalezy od administracji i dzialu handolowego

5. klient zamowienie asocjacja tak, tylko ze ta asocjacja jest zdefiniowana, bo klient sklada zammowienie, wiec brakuje strzalki w strone zamowienia

6. Transport raczej odbiera cos z magazyny, wiec odwrocilbym ta strzalke