• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Matematyka obliczanie delty

Object Storage Arubacloud
0 głosów
830 wizyt
pytanie zadane 26 września 2015 w Offtop przez niezalogowany
zamknięte 26 września 2015
Witam.

Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak obliczyć deltę z:

y=-1/2x kwadrat + 4

Wychodzi mi 12 a ponoć prawidłowy wynik to 8
komentarz zamknięcia: ot

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 26 września 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 26 września 2015
 
Najlepsza

a = -1/2, b = 0 (bo x w ogole nie ma, prawda?), c = 4

delta = 0^2 - 4 * (-1/2) * 4 = 0 - 8 = -8

komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
chyba c nie ma a x jest

A wynik musi być 8 a nie -8
komentarz 26 września 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Aha. Gdzie ty widzisz x?

Jasne, kłóć sie z liczbami (y) GZ
komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
taki wynik mam w ćwiczeniach
komentarz 26 września 2015 przez kocim Użytkownik (810 p.)
Mnożenie dwóch liczb ujemnych daje liczbe dodatnia :) zatem wynik jest rowny 8, nie -8.
komentarz 26 września 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Faktycznie :D Anyway, wiesz dlaczego b =0?
komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
ok a dlaczego b=0?
komentarz 26 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
edycja 26 września 2015 przez Boshi
Bo nie masz go podanego.

Wzór składa się z  współczynników  abc  gdzie wzorem jest b^2 - 4*ac

AA i nie wierz nauczycielom, że nie ma pierwiastków z delty ujemnej, to bzdura powtarzana w liceach  i technikach od zarania dziejów;]

są, jak się policzy   liczby zespolone i odpowiedzią będą pierwiastki liczb zespolonych
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ponieważ twój wzór jest równoważny również z tym: -1/2 x^2 + 0 x + 4.

komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
ja to rozumiem tak:

-1/2x kwadrat to jest a 4 to jest b i 0 to jest c

Skąd mam wiedzieć że to akurat be mam nie podane

?
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Boshi użył trochę skrótu myślowego... współczynnik b jest zawsze, tylko czasami jest równy zeru i się go nie zapisuje.

komentarz 26 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Ze wzoru..., zobacz jak on wygląda.

https://www.youtube.com/watch?v=6zfdS5v9FiQ

(trochę rozszerzona wersja- na studia) W liceum i niżej nie musie liczyć  liczb zespolonych, chociaż warto wiedzieć takie rzeczy.

@up, racja.
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Boshi, nauczyciele mówią prawdę, ponieważ funkcja nie ma miejsc zerowych, ale w zbiorze liczb rzeczywistych, a to można wyjąć z kontekstu.
komentarz 26 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
To nie jest prawda,  gdyby nie było to by nie było w jakimkolwiek zbiorze. Po prostu ucinają połowę rozwiązania. Jeszcze gdyby mówili, że w zbiorze liczb rzeczywistych to pół biedy, ale przeważnie mówią w tylu  "Delta  ujemna nie ma rozwiązań"
komentarz 26 września 2015 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Właśnie przez to że w szkole się uczy wzorów na pamięć a nie na zrozumienie takie cyrki wychodzą. Tak jak z twierdzeniem pitagorasa, podstawić inne literki niż a,b,c albo zmienić ich kolejność i spora część uczniów nie wie co jest grane.
komentarz 26 września 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wspolczynnik a jest zawsze przy x^2, b jest zawsze przy x, c jest wyrazem wolnym. Stąd masz wiedzieć.
komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
wielkie dzięki :)
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Szkoła to miejsce, gdzie liczy się tylko wynik, reszta to drugorzędna sprawa, albo w ogóle nieważna. Moja nauczycielka od fizyki mówi mi czasami, jak się ją pytam o coś: "Masz umieć, nie rozumieć" - i co tu wiele komentować...
komentarz 26 września 2015 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Fizyka na poziomie szkolnym jest specyficzna i możliwe, że nauczycielka ma rację w tym przypadku. Szczególnie gdy do przeprowadzenia dowodu twierdzenia (które może się wydawać banalne) jest wymagana znajomość zaawansowanej matematyki i nawet wtedy 45 minut mogłoby nie wystarczyć;)
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Nie chodzi mi o dogłębne tłumaczenie, rozkładanie danego zagadnienia na czynniki pierwsze, ale jako takie powiedzenie, o co w czymś chodzi, a nie tylko wzory i zadania... chciałbym przynajmniej wiedzieć, czego te wzory dotyczą wink

komentarz 26 września 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Może akurat spytałeś o zagadnienie dość złożone, ale nauczycielka tak czy owak nie powinna ci tak odpowiadać.

@Boshi, proszę, skończ już z tymi liczbami zespolonymi. Wiadomo o co chodzi. To jest gimnazjum/liceum i tam nie istnieją inne płaszczyzny liczbowe niż rzeczywiste. Skoro nie istnieją - to twierdzenie, że ujemna delta oznacza brak rozwiązania, jest poprawne. Koniec tematu (bo już widzę chyba trzeci wątek, w którym o tych zespolonych piszesz).
komentarz 26 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)

@Soanvig 

Możesz zawsze mi podrzucić temat gdzie o tym pisałem, bo sobie nie przypominam ani razu... chyba, że gdzieś 5 miesięcy temu, przypomnij albo skończ  głupoty gadać.

Nie nie jest poprawne, to tak jak by powiedzieć, że w c++ nie ma szablonów, o dziwo idziesz na studia i okazuje się, że są...  Albo coś jest albo czegoś nie ma, ucinacie tematu w połowie to debilizm dzisiejszych nauczycieli w szkołach średnich i niżej. Nikt im nie każe tłumaczyć  zagadnień z tym związanych, wystarczy powiedzieć, że istnieją rozwiązania na innych płaszczyznach  ale nie na poziomie szkoły średniej, a jak ktoś jest zainteresowany to sam sobie poszuka wiedząc, że coś takiego jest... A gadanie, że nie ma w ogóle takich rozwiązań jest debilizmem. Ograniczenia tylko do materiału  MEN i nic poza  jest dzisiejszą zmorą szkolnictwa... dlatego mamy  licea i technika jakie mamy.

 

 

komentarz 26 września 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
No nie wiem, wydawało mi się, że już któryś raz o tym czytam, ale może się mylę. Jak mylę - to przepraszam :)

W takim razie ja ci wyjaśnię, czemu mówią, że po prostu nie ma rozwiązań, zamiast wspominać o liczbach zespolonych. Matematyka to taki przedmiot, że można się zagłębiać w szczegóły (potraktuję deltę ujemną jako taki szczegół, w ramach tego, że mówimy o średniej szkole) w nieskoczoność. Nauczyciele mówią twardo, że "nie ma rozwiązania i koniec", ponieważ gdyby zaczyli wspominać o innych rozwiązaniach, to ci mniej kumaci z matmy (jakieś 75% uczniów) po prostu się nie nauczyli, że gdy jest delta ujemna, to mają nie liczyć. Do wszystkich życiowych obliczeń im nie są potrzebne liczby zespolone, tak więc - po co drążyć temat. Nawet wspominanie o nich, może potem pomieszać wiedzę wielu uczniów.
komentarz 26 września 2015 przez Boshi VIP (100,240 p.)
No jeżeli ktoś traktuje ciekawostki(w szkole średniej)  jako wiedza konieczna to ma problem, bo w takim razie abstrahując od tematu nie wolno wspominać o niczym, bo zaraz ktoś ciekawostkę uzna za  coś co musi umieć. Tyle, że to nie wina nauczycieli a  uczniów.
komentarz 26 września 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Soanvig, masz rację, ale wspomnienie choć raz o tym nikomu by nie zaszkodziło, a na pewno pokazałoby rozbudowaną wiedzę i rzeczowość nauczyciela.
+1 głos
odpowiedź 26 września 2015 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)

Ciekawi mnie jakim sposobem (4*4)/2 wyszło Ci 12smiley

komentarz 26 września 2015 przez niezalogowany
Takim sposobem mi wyszło 12, że źle zrobiłem zadanie :)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 1,514 wizyt
pytanie zadane 23 października 2015 w Offtop przez tede774 Bywalec (2,650 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 266 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 5,693 wizyt

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,965 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...