Witam!
Tworzę prostą grę w unity 2d w której sterujemy kwadratem po całej planszy. Kwadrat może iść do przodu skręcać (obracać się). Chciałem dodatkowo zrobić system strzelania. Udało mi się zrobić kod na to jednak jest mały problem. System strzelania robiłem z tego poradnika: https://www.youtube.com/watch?v=wkKsl1Mfp5M&t=11s tam gościu robi system strzelania ale w oparciu na kamerze pisząc moimi słowami z boku postaci, a ja tworzą z kamerą skierowaną na postać z samej góry. W wyniku tego pocisk u mnie po wystrzeleniu leci cały czas w prawo, a nie tak jakbym chciał że leci w tą stronę w którą skierowany jest kwadrat, czyli prosto. Oto kod na przemieszczanie się pocisku:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Bullet : MonoBehaviour
{
public float speed = 20f;
public Rigidbody2D rb;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
rb.velocity = transform.right * speed;
}
}
Jeśli ktoś wie jak zrobić aby pocisk leciał prosto, to będę wdzięczny.