• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

problem z przyklejaniem się postaci do sciany unity 2D

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
720 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2020 w C# przez Wungiel Nowicjusz (140 p.)

Mam taki problem że jak przytrzymam przycisk poruszania się w np prawą stronę a postać napotka ścianę a ja będe dalej trzymał przycisk to postać będzie stała nieruchomo i nie będzie spadała  puki nie puszczę klawisza lub ściana nie zniknie.
 

oto skrypt

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour {
    //predkosc poruszania
    public float moveSpeed;
    //wysokosc skoku
    public float jumpHeight;

    public Transform groundCheck;
    public float groundCheckRadius;
    public LayerMask WhatIsGround;
    private bool grouned;
    public bool doubleJump;

    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        
    }

    void FixedUpdate()
    {

        grouned = Physics2D.OverlapCircle(groundCheck.position, groundCheckRadius, WhatIsGround);

    }


    // Update is called once per frame
    void Update() {


        if (grouned)
            doubleJump = false;

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.W) && grouned)
        {
            Jump();
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.W) && !grouned && !doubleJump)
        {
            Jump();
            doubleJump = true;
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(-moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
        }

    }

    void Jump()
    {
        GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(0, jumpHeight);
    }
}
 

komentarz 16 stycznia 2020 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
rozwiązanie tego problem opisane jest prawie w każdym kursie unity, a znalezienie rozwiązania to parę minut w google. Mniej niż napisanie wątku na forum.
komentarz 16 stycznia 2020 przez Wungiel Nowicjusz (140 p.)
edycja 16 stycznia 2020 przez Wungiel
to dziwnym trafem ja nic nie znalazłem a przeleciałem godzinę przez internet

a jeżeli jest na to gdzieś wytłumaczone to daj link
komentarz 16 stycznia 2020 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
A dodałeś do playera material i friction ustawiłeś na 0?

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 786 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2021 w C# przez The_xeenq Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 218 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 206 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2017 w C# przez DeBos123 Nałogowiec (44,950 p.)

92,772 zapytań

141,696 odpowiedzi

320,530 komentarzy

62,108 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...