• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

problem z przyklejaniem się postaci do sciany unity 2D

Object Storage Arubacloud
0 głosów
700 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2020 w C# przez Wungiel Nowicjusz (140 p.)

Mam taki problem że jak przytrzymam przycisk poruszania się w np prawą stronę a postać napotka ścianę a ja będe dalej trzymał przycisk to postać będzie stała nieruchomo i nie będzie spadała  puki nie puszczę klawisza lub ściana nie zniknie.
 

oto skrypt

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour {
    //predkosc poruszania
    public float moveSpeed;
    //wysokosc skoku
    public float jumpHeight;

    public Transform groundCheck;
    public float groundCheckRadius;
    public LayerMask WhatIsGround;
    private bool grouned;
    public bool doubleJump;

    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        
    }

    void FixedUpdate()
    {

        grouned = Physics2D.OverlapCircle(groundCheck.position, groundCheckRadius, WhatIsGround);

    }


    // Update is called once per frame
    void Update() {


        if (grouned)
            doubleJump = false;

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.W) && grouned)
        {
            Jump();
        }

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.W) && !grouned && !doubleJump)
        {
            Jump();
            doubleJump = true;
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(-moveSpeed, GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
        }

    }

    void Jump()
    {
        GetComponent<Rigidbody2D>().velocity = new Vector2(0, jumpHeight);
    }
}
 

komentarz 16 stycznia 2020 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
rozwiązanie tego problem opisane jest prawie w każdym kursie unity, a znalezienie rozwiązania to parę minut w google. Mniej niż napisanie wątku na forum.
komentarz 16 stycznia 2020 przez Wungiel Nowicjusz (140 p.)
edycja 16 stycznia 2020 przez Wungiel
to dziwnym trafem ja nic nie znalazłem a przeleciałem godzinę przez internet

a jeżeli jest na to gdzieś wytłumaczone to daj link
komentarz 16 stycznia 2020 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
A dodałeś do playera material i friction ustawiłeś na 0?

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 687 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2021 w C# przez The_xeenq Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 213 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 200 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2017 w C# przez DeBos123 Nałogowiec (44,950 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...