Witam wszystkich. Nazywam się Zaglowiec.
Otóż mam problem w Unity 3 a mianowicie wersji 3.7.5. Uczę się tj wersji ponieważ mam książkę pt: "Programowanie w środowisku unity 3.x" i najpierw chce zrozumieć ogólnie cały mechanizm, a następnie przejść na najnowsze Unity 5.
Do rzeczy. Mam problem z włączeniem systemu cząstek w czasie gry. Mianowicie w książce jest napisane, że mam wyłączyć "emit" cząstek, a w moim panelu mam emitter (to jeszcze można skojarzyć, ale nie jestem pewien czy to to). Wyłączałem nawet "Play On Awake" ale to też nie pomogło(ponieważ nie chce później się uruchomić, nawet po zmianie kodu, który zmieniałem już wiele razy, próbując różnych sposobów).
Tutaj jest podgląd mojego widoku inspectora:
Następnie miałem napisać kod uruchamiający emit cząstek (kod jest napisany w c#, i jest podłączony w postaci gracza, a nie bez pośrednio w campfre(ognisku), ale wysyłanie instrukcji między obiektami nie sprawia problemu). W kodzie nie ma błędu gra uruchamia się a w trakcie nie wyskakuje żaden błąd, tyle że program omija instrukcje foreach wykonując od razu dźwięk usunięcie tekstury na ekranie itp.
void LightFire(GameObject campfire)
{
ParticleEmitter[] fireEmitters;
fireEmitters = campfire.GetComponentsInChildren<ParticleEmitter>();
foreach(ParticleEmitter emitter in fireEmitters)
{
emitter.emit = true;
}
campfire.audio.Play();
Destroy(matchGUI);
haveMatches=false;
}
W czym tkwi problem, a raczej co muszę wyłączyć, a następnie jaki kod wpisać, aby włączyć emit cząstek.
Sprawdziłem już wiele stron, nawet samo unity, tylko że nigdzie nie ma wyjaśnionego tego problemu.
Mam nadzieje, że niczego nie pomiąłem, gdyby coś mi umknęło powiecie, a dorzucę więcej przydatnych(mam nadzieje) informacji.
Z góry dziękuje za pomoc w jakiejkolwiek postaci(link do strony, czy wyjaśnienie wszystkiego po kolei)
Zaglowiec