• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie własnego mieszkania - Raspberry pi

Object Storage Arubacloud
+1 głos
405 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2022 w Inne języki przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)

Cześć, chciałbym zacząć przygodę z automatyzowaniem pewnych czynności. Aktualnie jestem kompletnie zielony w tym dziale IT (nawet nie wiem jak konkretnie ten dział się nazywa frown).

1. Chciałbym zacząć od bardzo trywialnych funkcjonalności (włączanie / wyłączanie lampy nocnej z poziomu telefonu, wyłączanie routera, regulacja temperatury pomieszczenia w mieszkaniu), jakie raspberry pi (oraz w jakim przedziale cenowym) polecacie dla takich akcji?

2. W jakim języku programowania tworzy się takie automatyzacje? Znając życie to w wielu językach, ale czy jest jakiś prekursor, najczęstszy wybór do takiego programowania?

3. Gdzie znajdę jakieś dobre poradniki na ten temat obejmujące nie tylko sferę czyste programowania, ale również i podstaw elektroniki? Zależy mi oczywiście na aktualnych materiałach.

1
komentarz 31 maja 2022 przez VBService Ekspert (253,340 p.)
edycja 31 maja 2022 przez VBService

Na tej stronie możesz sobie poćwiczyć "na sucho" pisanie programów.

Tu masz prosty przykład dla arduino-uno - mode_button.ino.

 

2
komentarz 31 maja 2022 przez rafal.budzis Szeryf (85,260 p.)

@Bakkit, Wydaje mi się że język programowania najlepiej dobrać pod siebie samego. Ja znam JSa i wybrał bym właśnie javascript. Sam się tym nie bawiłem ale widziałem kiedyś filmik jak koleś wykorzystywał tą paczkę do lampki https://www.npmjs.com/package/rpi-gpio Dzięki temu że jest to w technologii webowej łatwo mozna było zrobić do tego stronę internetową i dzięki temu sterować lampka przez stronę którą możesz otworzyć na dowolnym urządzeniu w sieci lokalnej. Laptop / komórka.

2
komentarz 31 maja 2022 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,950 p.)