• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dodatkowa linia w okręgu.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
103 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2022 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)

Witam napisałem funkcję, która rysuje okrąg tylko problem polega na tym, że rysuje się także promień tego okręgu. 

Jak mogę się pozbyć tego efektu ?

int main()
{
	glfwInit();
	glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3);
	glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MINOR, 3);
	glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE);

	GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(800, 600, "Hello Window!", NULL, NULL);
	if (window == NULL)
	{
		std::cout << "Failed to initialize GLFW" << std::endl;
		glfwTerminate();
		return -1;
	}

	glfwMakeContextCurrent(window);

	if (!gladLoadGLLoader((GLADloadproc)glfwGetProcAddress))
	{
		std::cout << "Failed to initialize GLAD" << std::endl;
		return -1;
	}

	glViewport(0, 0, 800, 600);
	glfwSetFramebufferSizeCallback(window, framebuffer_size_callback);
	glfwSetCursorPosCallback(window, mouse_callback);
	glfwSetScrollCallback(window, scroll_callback);

	glfwSetInputMode(window, GLFW_CURSOR, GLFW_CURSOR_DISABLED);

	glEnable(GL_DEPTH_TEST);

	std::vector<float> vertices;

	genHollowCircleVertices(vertices, 1.0f, 64);

	Shader shaderProgram("vertexShader.vs", "fragmentShader.fs");

	VAO VAO1;
	VAO1.Bind();
	VBO VBO(&vertices[0], vertices.size() * sizeof(float));
	VAO1.LinkAttrib(VBO, 0, 3, GL_FLOAT, 3 * sizeof(float), (void*)0);

	shaderProgram.use();

	while (!glfwWindowShouldClose(window))
	{
		float currentFrame = glfwGetTime();
		deltaTime = currentFrame - lastFrame;
		lastFrame = currentFrame;

		processInput(window);
		glClearColor(0.2f, 0.3f, 0.3f, 1.0f);
		glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

		shaderProgram.use();

		glm::mat4 projection = glm::perspective(glm::radians(camera.Zoom), (float)SCR_WIDTH / (float)SCR_HEIGHT, 0.1f, 100.0f);
		shaderProgram.setMat4("projection", projection);

		glm::mat4 view = camera.GetViewMatrix();
		shaderProgram.setMat4("view", view);

		VAO1.Bind();
		glDrawArrays(GL_LINE_STRIP, 0, vertices.size());

		glfwSwapBuffers(window);
		glfwPollEvents();
	}

	VAO1.Unbind();
	VBO.Unbind();
	VAO1.Delete();
	VBO.Delete();
	shaderProgram.~Shader();
	glfwTerminate();
}

void genHollowCircleVertices(std::vector<float>& vertices, float radius, int n)
{
	int numOfVertices = n + 1;
	const float TWO_PI = 2 * 3.14159;
	float step = TWO_PI / (float)n;;

	for (int i = 0; i < numOfVertices; i++)
	{
		float x = radius * cos(i * step);
		float y = radius * sin(i * step);
		float z = 0.0f;


		vertices.push_back(x);
		vertices.push_back(y);
		vertices.push_back(z);
	}
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 148 wizyt
pytanie zadane 25 kwietnia 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 219 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2023 w C i C++ przez Hardwell Dyskutant (8,980 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 237 wizyt
pytanie zadane 11 maja 2022 w OpenGL, Unity przez letmestay Użytkownik (520 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,650 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...