• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Unity - Klatki na sekundę w grach mobilnych zablokowane na 30fps.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
171 wizyt
pytanie zadane 27 listopada 2021 w OpenGL, Unity przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
zamknięte 28 listopada 2021 przez AleX1010
Witam!
Przychodzę do was z małym pytaniem. Tworzę w Unity mały projekt (dosłownie 4 prefaby na scenie). Na prawdę nic wymagającego. Gra w edytorze w game view śmiga ładnie na 600fps itd. Gdy tylko wrzucę builda na telefon (Galaxy Note 10 Lite) gra jest ograniczona do 30fps. Przekopałem już cały internet i próbowałem już wszystkiego. Wyłączyłem VSync, ustawiłem Application.targetFrameRate = 60; i nadal nic. Czy ktoś wie co może być rozwiązaniem problemu i jak wymusić działanie w 60 klatkach na sekundę?
komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany.
komentarz 27 listopada 2021 przez jodzik Nowicjusz (170 p.)
może coś z rozdzielczością się psuje, napewno dobrze ustawiłeś dobór rozdziałki do ekranu?
komentarz 28 listopada 2021 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
Pokombinowałem z tym i niestety najwyraźniej nie to powoduje problem.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 27 listopada 2021 przez Wiciorny Ekspert (270,590 p.)
Jaki kod i optymalizacja takie będą fps. Na takich urządzeniach jak telefon sposób funkcji, obliczeń i pamięc jaka na to schodzi ma bardzo istotne przełożenie, trudno powiedzieć nie wiedząc jak wygląda kod, i jak wygląda build
Sam build jest istotny i to jakie paczki wynikowe są, jakie są klasy wynikowe, czy jest odpowiedni kompres.

Taki efekt może powodować PROFILOWANIE GPU przy urządzeniu mobilnym ,wypadałoby tę opcje wyłączyć. Dodatkowo najistotniej zjada FPS -> zużycie światła w grze i to jak jest ono optymalizowane

Dodatkowo sprawdź czy masz wyłączone opcje niestandardowego użycia obrazu.
komentarz 28 listopada 2021 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
No tak. Tylko taka liczba klatek na sekundę raczej nie jest wynikiem optymalizacji tej gry, ponieważ w pewnym  momencie zdecydowałem się przeprowadzić pewien eksperyment. Usunąłem ze sceny kompletnie wszystko i zostawiłem tylko UI z licznikiem klatek na sekundę. No i wynik był taki, że fps'y dalej były zablokowane na 29/30.
0 głosów
odpowiedź 28 listopada 2021 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
Problem został rozwiązany poprzez przejście na inna wersję Unity. W moim przypadku z 2021.2.3f1 > 2020.3.23f1 (LTS).
Dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam.
komentarz 28 listopada 2021 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Właśnie robię to samo :) 2021.2 masę błędów. Nawet na forum Unity zalecają instalację nowszej.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 277 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2017 w OpenGL, Unity przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 210 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,540 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 815 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,250 p.)

92,615 zapytań

141,465 odpowiedzi

319,782 komentarzy

61,997 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...