• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Proceduralne generowanie terenu - Unity

+1 głos
144 wizyt
pytanie zadane 11 lutego w OpenGL, Unity przez BarSki13 Użytkownik (730 p.)

Witam,

Chciałbym spytać czy znacie jakieś tutoriale, strony które pomogłyby mi stworzyć losowo generowany świat w unity.

Chodzi mi o świat typu ocean i wielkie wyspy jako biomy różne. Na dołączonym zdjęciu widać, że świat to ocean i jest wiele dużych wysp. Teren nie ma być nieskończony tylko żeby miał spore rozmiary. Np. jeśli kojarzycie grę stranded deep to ma świat z wyspami, albo valheim gdzie te wyspy są jeszcze większe i jest ocean wokół wysp tak że np. jak byłby statek to może przepłynąć wszędzie.

Z góry dziękuję za odpowiedź,

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Świat generowany proceduralnie, nie nieskończony, napisany w c# 

 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 11 lutego przez reaktywny Nałogowiec (28,750 p.)
edycja 11 lutego przez reaktywny

Z tego co się orientuję, najtrudniejsze jest planowanie miasta, dróg / ulic, węzłów komunikacyjnych - tak, żeby to było z sensem i przypominało rzeczywiste miasta. Algorytmy nie są trywialne, ale masz w necie sporo przykładów / gotowców...

Część rozwiązań jest oparta o algorytmy genetyczne + zasady planowania miast i gospodarowania terenem. Zajrzyj do gotowców na GH zanim zaczniesz sam coś robić.

Nie znam Unity, tym bardziej nie wiem jak w Unity się za to zabrać :) Budowa nieruchomości czy innych obiektów, gór/skał, pojazdów etc w każdym języku i bibliotece/frameworku będzie zbliżona. Unity się nie interesowałem, natomiast jest sporo materiałów na ten temat odnośnie Blendera, szczególnie polecam forum Blender na StackExchange...

Wpisz wujkowi Goolag:

"Unity procedural city"

I na pewno coś znajdziesz.

Ze swojej strony mogę polecić tylko materiały pod Blendera, bo tymi się interesowałem:

python - How can I quickly generate / create a large city without modeling it all by hand? - Blender Stack Exchange
https://blender.stackexchange.com/questions/8545/how-can-i-quickly-generate-create-a-large-city-without-modeling-it-all-by-hand

BlenderCity/citybuilder.py at master · DKozl50/BlenderCity · GitHub
https://github.com/DKozl50/BlenderCity/blob/master/citybuilder.py

ArtStation - Procedural Cityscapes in Blender - Tutorial (day shots)
https://www.artstation.com/artwork/ybVqxR

Poniżej kurs Udemy dla Unity (i Blendera).

Learn to Program & Model Procedural Cities in Unity/Blender | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-cities-in-unity-blender/

SceneCity: 3D city generator addon for Blender 2.9+
https://www.cgchan.com/

Procedural City Addon - Blender Market
https://blendermarket.com/products/procedural-city-addon

Simplest city generator - Blender Market
https://blendermarket.com/products/simplest-city-generator

Python to nie C#, a Blender to nie Unity, ale pomysły i najważniejsze algorytmy są takie same.

---

Jeśli nie interesują Ciebie miasta, a chcesz mieć tylko ukształtowany teren (np. góry) to sprawa jest dużo prostsza. Tu też odsyłam do gotowych rozwiązań - jeśli nie masz pomysłu jak samemu się za to zabrać :)

Te dwa kursy (a zwłaszcza pierwszy) mogą pomóc:

Procedural Terrain Generation with Unity | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-terrain-generation-with-unity/

Coding in Unity: Mastering Procedural Mesh Generation | Udemy
https://www.udemy.com/course/coding-in-unity-procedural-mesh-generation/

 

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,010 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 542 wizyt
+3 głosów
1 odpowiedź 2,295 wizyt

88,701 zapytań

137,308 odpowiedzi

306,748 komentarzy

58,894 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...