• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Error związany ze swithcem

Object Storage Arubacloud
+1 głos
351 wizyt
pytanie zadane 7 listopada 2021 w C i C++ przez DaXari Początkujący (280 p.)

A więc robię grę ala wisielca i wszystko było dobrze, dopóki nie dodałem w switchu "case 2:". Gra nie ejst jeszcze skończona, ale chciałbym pozbyć się tego błędu od razu. Tu jest skrypt:
 

#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <windows.h>
#include <conio.h>
#include <string>
#include <fstream>
#include <algorithm>

using namespace std;

string slowo="pterodaktyl";
string kreski;
string kreska="_";
int zycia=6;
char wybor;
string strzal;
string strzalwyrazu;

int main()
{
   int dlugosc = slowo.size();

   for(int i=1; i<=dlugosc; i++)
   {
       kreski=kreski+kreska;
   }

while(slowo!=kreski)
{
   cout << "------MENU------" << endl;
   cout << "1. Zgadnij lietre" << endl;
   cout << "2. Zgadnij slowo" << endl;
   cout << "----------------" << endl;

   wybor=getch();

   switch(wybor)
   {
    case '1':
     cout << "Wybierz swoj strzal: ";
     cin >> strzal;
     cout << endl;

     size_t pozycja=slowo.find(strzal);
     cout << endl;

     if(pozycja!=string::npos)
     {
         kreski.replace(pozycja,1,strzal);
         cout << kreski;
         cout << endl << endl;
     }
     else
     {
        cout << "Nie trafiles! Tracisz jedno zycie" << endl;
        zycia--;
     }
     break;

    case '2':
         cin >> strzalwyrazu;
         if(strzalwyrazu==slowo)
            kreski.replace(0,dlugosc,strzalwyrazu);
     break;

        cout << "Pozostalych zyc: " << zycia << endl << endl;
   }
}

    return 0;
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 7 listopada 2021 przez SzkolnyAdmin Szeryf (86,400 p.)

Problem nie tkwi w case '2', ale wyżej. Inicjalizujesz zmienną w obrębie case '1'. Całość po danej etykiecie powinna być w klamrach (bez break'a), przerób fragment tak:

case '1':
{
     cout << "Wybierz swoj strzal: ";
     cin >> strzal;
     cout << endl;
 
     size_t pozycja=slowo.find(strzal);
     cout << endl;
 
     if(pozycja!=string::npos)
     {
         kreski.replace(pozycja,1,strzal);
         cout << kreski;
         cout << endl << endl;
     }
     else
     {
        cout << "Nie trafiles! Tracisz jedno zycie" << endl;
        zycia--;
     }
}
     break;

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 206 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2019 w C i C++ przez Hardwell Dyskutant (8,980 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 286 wizyt
pytanie zadane 20 października 2019 w C i C++ przez rel Początkujący (340 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 520 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2021 w C i C++ przez Mavimix Dyskutant (8,390 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...