• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór studiów: matematyka czy informatyka?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
907 wizyt
pytanie zadane 2 lipca 2021 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Honey Nowicjusz (120 p.)
Cześć, od kilku lat programuję (głównie webowo), ale od około pół roku bardzo spodobała mi się matematyka. Pomyślałem, że mogę to jakoś połączyć i chciałbym rozwijać się w kierunku uczenia maszynowego/data science. Chciałbym się dowiedzieć czy w mojej sytuacji lepiej pójść na informatykę czy na matematykę. Na informatyce boje się tego, że zmarnuję dużo czasu na dziedziny informatyki, które mnie nie interesują (sieci, elektronika itd). Z kolei na matematyce obawiam się tego, że zabraknie mi wiedzy, która jest na informatyce. Na matematyce mógłbym wybrać specjalność "statystyka i analiza danych", więc wydaje mi się to trochę lepszym wyborem od ogólnej informatyki. Z góry dziękuje za wszystkie opinie i sugestie.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 lipca 2021 przez J0ker Pasjonat (15,400 p.)
Na matematyce też zużyjesz dużo czasu na rzeczy niezwiązane z analizą danych np. równania różniczkowe, algebra (taka gdzie są grupy pierścienie i tak dalej - bo algebra liniowa się akurat przydaje w DS/AI/ML itd), jakieś funkcje analityczne czy analiza funkcjonalna, topologia (choć też jest już coś takiego jak topologiczna analiza danych). Ale może na tej specjalności jest mało takich przedmiotów - tego nie wiem bo nie napisałeś jaka uczelnia i nie mogę zobaczyć.

 

Generalnie matematyczny background umożliwiający publikowanie w analize danych/ machine learning i tak dalej to:

- klasyczny calculus (analiza matematyczna - bez teorii miary, mniej więcej do twierdzień o funkcji odwrotnej i uwikłanej wielu zmiennych)

- algebra liniowa (im więcej tym lepiej)

- jeden kurs probabilistyki (oczywiście im więcej tym lepiej)