• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy da się stworzyć grę komputerową łączącą w sobie elementy 2D i 3D?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
154 wizyt
pytanie zadane 4 grudnia 2020 w Systemy operacyjne, programy przez rain.deer Początkujący (430 p.)
Cześć,

moje pytanie zamyka się właściwie w samym tytule wątku - czy jest możliwość stworzenia gry, której będą ze sobą połączone elementy dwu i trójwymiarowe? Np. trójwymiarowe pojazdy w dwuwymiarowej przestrzeni? Jeśli zaś tak, to jaki silnik do gier byłby w tym wypadku najlepszy?
komentarz 4 grudnia 2020 przez MetRiko Nałogowiec (37,110 p.)

Czy da się stworzyć grę komputerową łączącą w sobie elementy 2D i 3D?
Oczywiście, że tak! Tu masz pierwszy lepszy przykład: https://twitter.com/Fabrazz/status/1333810592239423490
Z odpowiednią wiedzą da się zrobić "wszystko".

Lepszym pytaniem byłoby jak zrobić taką grę i w czym, ale to już temat na zupełnie inny post.

komentarz 4 grudnia 2020 przez rain.deer Początkujący (430 p.)
No to są kolejne pytania, jakie przed sobą stawiam. Nie wiem, który silnik wybrać, Unreal? Unity? A może np. Godot? A może jeszcze inny darmowy? Taki, który by dobrze łączył 2 i 3 wymiary w jedno. I nie przyprawił początkującego o siwiznę ze względu na piętrzące się trudności. Te dwa przykłady gier, które się tu pojawiły nie dotykają tak naprawdę sedna problemu, jaki w swojej projektowanej grze chcę poruszyć. Głupio jest "sprzedać" swój pomysł na forum publicznym, więc wolę zachować go dla siebie, ale wydaje mi się dość oryginalny.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 4 grudnia 2020 przez marcin99b Szeryf (82,180 p.)
1 Da sie

2 Każdy do 3D poradzi sobie z 2D, w drugą strone może być problem

Spójrz jak wygląda przykładowo "LittleBigPlanet"
komentarz 4 grudnia 2020 przez rain.deer Początkujący (430 p.)
Czyli odwrotnie oczywiście też się da? Pojazd 2D w świecie 3D?

Moje pytania mogą wydawać się głupie, ale chodzi mi o nieco głębszy problem - o zobrazowanie w grze "szoku" jaki spotkałby świat jedynie dwuwymiarowy gdyby pojawił się w nim pojazd trójwymiarowy. Bardziej konkretnie - o zderzenie fizyki świata 2D i 3D. Nie wiem, czy dobrze to tłumaczę.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,269 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 278 wizyt
–1 głos
1 odpowiedź 404 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez jerk0 Użytkownik (540 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...