• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytanie co do tworzenia gier

VPS Starter Arubacloud
–1 głos
394 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez jerk0 Użytkownik (540 p.)
zmienione kategorie 25 czerwca 2020 przez Patrycjerz

Hej mam dwa pytania co do gry Beholder.

Amazon.com: Beholder [Download]: Video Games

1. Czy jest to gra w pełni dwuwymiarowa?
2. Mechanika gry nie jest wcale skomplikowana i polega na klikaniu została postawiona na silniku Unity, czy można oszacować ile czasu zajęłoby stworzenie takiej gry?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 czerwca 2020 przez marcin99b Szeryf (81,480 p.)
na youtube masz filmiki gdzie ktoś robi gre "podobną do" i pokazuje jak szybko da sie coś zrobić

z tą różnicą, że on dokładnie wie jaki cel chce osiągnąć i po prostu go realizuje za pierwszym razem
a przy rzeczywistych projektach zawsze jest więcej problemów, bo dopiero podczas gry okazuje sie, że chcemy dodać jakąś funkcjonalność
wtedy okazuje sie, że trzeba przebudować część systemu i dodatkowo dorobić nowe grafiki
grafiki muszą być dopracowane a nie zrobione jako pierwsza próba - bo nie wiadomo co dokładnie chcemy osiągnąć
trzeba przygotować kilka konceptów a później wybrać ten najbardziej pasujący

kolejna kwestia to gotowe kawałki kodu z poprzednich gier
jak ktoś robi pierwszą gre w życiu to nie będzie miał swoich mechanizmów
a jak ktoś robi X gre z rzędu, to może wrzucić... no nie wiem, autorski mechanizm biegania który jest dopracowany przez dużą ilość prób i błędów

to samo tyczy sie gotowych grafik i animacji
można korzystać z darmowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykorzystać autorskie rzeczy z twoich poprzednich gier - jeśli będą pasować stylem

podsumowując
gdybyś wiedział dokładnie co masz zrobić od początku do końca
bez konieczności zastanawiania sie co robisz ani czy idziesz w dobrą strone
to myśle że nawet w tydzień by sie dało

a osoby projektujące wszystko od zera nie dość że pewnie były większym zespołem, to jeszcze pewnie siedziały nad tym miesiącami (nie wiem jak dużo osób to tworzyło)

kolejna kwestia to to, że nie wiesz jak twórcy dbali o detale
prosty przykład - budynki w gta san andreas były projektowane z pomocą profesjonalnych architektów
i w oparciu o pomiary rzeczywistych budowli
trudno w to uwierzyć bo ta grafika jest troche kwadratowa (takie były czasy), ale konstrukcje były zaprojektowane w taki sposób, że miałyby prawo działać w prawdziwym życiu

im to zajęło mase czasu i pochłonęło mase kosztów
a ktoś inny może na szybko zbudować modele "na oko" w jakimś edytorze
i już ma tempo produkcji pewnie 100 krotnie szybsze

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,250 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 276 wizyt
pytanie zadane 29 grudnia 2019 w Grafika i multimedia przez Raken Nowicjusz (120 p.)
–14 głosów
5 odpowiedzi 840 wizyt
pytanie zadane 7 września 2016 w C i C++ przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...