• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak wykorzystać komponenty buildera za pomocą kodu?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
319 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2020 w C i C++ przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)

Witam!

Piszę z takim pytaniem: czy da się (i jak tak to w jaki sposób) dodać komponent c++ buildera 6 na form1, ale nie tak normalnie, tylko kodem?

 

PS: Błagam nie piszcie, że builder jest słaby, bo to już wiem wink​​​​​​

komentarz 2 czerwca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Jezeli dany element ma podstawe graficzna, ttn jest reprezentowany przez jakis sprite/sheader, jak zwal tak zwal to nie.  Jesli dobrze pamietam, prosty przyklad wejdz w kod i sprobuj utworzyc tabele lub caption lub co kolwiek i tyle. Jesli otwrzymasz blad, to sie nie da. Ale jestem dosyc pewny, ze blad otrzymasz.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 2 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
wybrane 2 czerwca 2020 przez WiktroH
 
Najlepsza

Da się. Coś w stylu:

TSomeControl* ptr = new TSomeControl(ownerControl);
ptr->Parent = ownerControl;
// tu ustawiasz pozycję i rozmiar
komentarz 2 czerwca 2020 przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)
A w Którym miejscu podaję nazwę komponentu? I czy można prosić jakiś przykład?
komentarz 2 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Wydawało mi się, że nazwy są wystarczająco sugestywne...

TSomeControl - to kontrolka, którą chcesz stworzyć.

ownerControl - to kontrolka lub okno, które ma być właścicielem tworzonej kontrolki (parametr konstruktora). Może to być this, jeśli tworzysz kontrolkę w metodzie klasy  TForm.

Jeśli dobrze pamiętam, właściwości Parent można przypisać jedynie kontrolkę okienkową (w rozumieniu tych z uchwytem HWND).

komentarz 2 czerwca 2020 przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)

Chciałem mieć tylko pewność. Dziękuję bardzo smiley

komentarz 2 czerwca 2020 przez VBService Ekspert (253,340 p.)
edycja 2 czerwca 2020 przez VBService

C++ builder: Add control to form at runtime.


__fastcall TForm2::TForm2(TComponent* Owner): TForm(Owner)  
{  
    TButton* b = new TButton(this); 
    b->Parent = this; 
    b->Height = 100;  
    b->Width = 100;  
    b->Left = 0;   
    b->Top = 0;   
    b->Caption = "Testing";  
    b->Visible = true;  
    b->Enabled = true;  
}

Nie wiem czy do końca w temacie, ale może okaże się pomocne:
Creating User Interfaces in C++ Buldier.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 153 wizyt
pytanie zadane 28 października 2015 w C i C++ przez PolskiMyster Użytkownik (660 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 635 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2015 w C i C++ przez mikra25 Użytkownik (580 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 172 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...