• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak wykorzystać komponenty buildera za pomocą kodu?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
408 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2020 w C i C++ przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)

Witam!

Piszę z takim pytaniem: czy da się (i jak tak to w jaki sposób) dodać komponent c++ buildera 6 na form1, ale nie tak normalnie, tylko kodem?

 

PS: Błagam nie piszcie, że builder jest słaby, bo to już wiem wink​​​​​​

komentarz 2 czerwca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Jezeli dany element ma podstawe graficzna, ttn jest reprezentowany przez jakis sprite/sheader, jak zwal tak zwal to nie.  Jesli dobrze pamietam, prosty przyklad wejdz w kod i sprobuj utworzyc tabele lub caption lub co kolwiek i tyle. Jesli otwrzymasz blad, to sie nie da. Ale jestem dosyc pewny, ze blad otrzymasz.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 2 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (195,220 p.)
wybrane 2 czerwca 2020 przez WiktroH
 
Najlepsza

Da się. Coś w stylu:

TSomeControl* ptr = new TSomeControl(ownerControl);
ptr->Parent = ownerControl;
// tu ustawiasz pozycję i rozmiar
komentarz 2 czerwca 2020 przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)
A w Którym miejscu podaję nazwę komponentu? I czy można prosić jakiś przykład?
komentarz 2 czerwca 2020 przez j23 Mędrzec (195,220 p.)

Wydawało mi się, że nazwy są wystarczająco sugestywne...

TSomeControl - to kontrolka, którą chcesz stworzyć.

ownerControl - to kontrolka lub okno, które ma być właścicielem tworzonej kontrolki (parametr konstruktora). Może to być this, jeśli tworzysz kontrolkę w metodzie klasy  TForm.

Jeśli dobrze pamiętam, właściwości Parent można przypisać jedynie kontrolkę okienkową (w rozumieniu tych z uchwytem HWND).

komentarz 2 czerwca 2020 przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)

Chciałem mieć tylko pewność. Dziękuję bardzo smiley

komentarz 2 czerwca 2020 przez VBService Ekspert (255,840 p.)
edycja 2 czerwca 2020 przez VBService

C++ builder: Add control to form at runtime.


__fastcall TForm2::TForm2(TComponent* Owner): TForm(Owner)  
{  
    TButton* b = new TButton(this); 
    b->Parent = this; 
    b->Height = 100;  
    b->Width = 100;  
    b->Left = 0;   
    b->Top = 0;   
    b->Caption = "Testing";  
    b->Visible = true;  
    b->Enabled = true;  
}

Nie wiem czy do końca w temacie, ale może okaże się pomocne:
Creating User Interfaces in C++ Buldier.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 162 wizyt
pytanie zadane 28 października 2015 w C i C++ przez PolskiMyster Użytkownik (660 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 833 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2015 w C i C++ przez mikra25 Użytkownik (580 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 185 wizyt

93,016 zapytań

141,976 odpowiedzi

321,271 komentarzy

62,359 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...