• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

W jakim języku były pisanie stare gry

Object Storage Arubacloud
0 głosów
857 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2020 w Inne języki przez mreo Użytkownik (790 p.)

Witam, w jakich językach programowania były pisane gry takie jak np:

https://www.gry-online.pl/gry/poseidon-zeus-official-expansion/z3247f

https://www.gog.com/game/rollercoaster_tycoon_deluxe

i tym podobne?

Czy w dzisiejszych czasach przy użyciu tych samych bądź nowszych języków napisanie podobnej gry może zająć mniej czasu w przypadku studia?

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 16 marca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
wybrane 17 marca 2020 przez mreo
 
Najlepsza

Pewnie zalezy to od samej gry oraz roku produkcji. Mozna mowic pewnie tu o C++, C czy Pascalu. 

Sawyer coded 99% of RollerCoaster Tycoon in x86 assembly language, using only the services of freelance artist Simon Foster and music composer Allister Brimble as needed.

Np metiny ktorego plany pojawily sie w roku 1999, mial w ostatecznej wersji lub w dalszym ciagu jest napisany w pythonie i c++, odziwo sam kod mozna podejrzec, co jest raczej nie legalne, ale ale i z roku 2010-2013 kraza po necie, bo ludzie stawiaja na czyms jednak prywatne serwery. 

 

Ile zajmie napisanie takiej samej gry ? Zalezy pewnie od technologii oraz tego, czy samemu chcesz pisac silnik, jak robil i to tworcy i ilu pracownikow/programistow bedzie to robic. Oprocz tego trzeba pamietac ze zrobienie czegos 1:1 zajmie zawsze mniej czasu, jesli zna sie funkvjonalnosc samego produktu, a nie musisz wymyslac wszystkiego od 0. Powiedzialbym ze stworzenie takich samych gier moze zajac o wiele mniej czasu niz np. W roku 1999

+1 głos
odpowiedź 16 marca 2020 przez p099 Mądrala (6,390 p.)
Stare gry były pisane w większości w Assembly x86 (większość platformy PC) i w języku C. Więc bardzo niskopoziomowo ale dzięki temu uzyskiwano najlepszą wydajność i coś więcej co oferują nam dzisiejsze biblioteki graficzne i silniki gier.
komentarz 16 marca 2020 przez p099 Mądrala (6,390 p.)
I jest to wiadome że z postępem technologii, w tym języków programowania można zrobić  takie gry o wiele prościej, silniki gier oferują cały zestaw narzędzi do wyklikania takiej gry w kilka godzin, w dodatku oferują nam lepszą grafikę, mniej błędów (błędy w asm często się zdarzają)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 217 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 111 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 375 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2019 w Sprzęt komputerowy przez Przemek49 Obywatel (1,260 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...