Pewnie zalezy to od samej gry oraz roku produkcji. Mozna mowic pewnie tu o C++, C czy Pascalu.
Sawyer coded 99% of RollerCoaster Tycoon in x86 assembly language, using only the services of freelance artist Simon Foster and music composer Allister Brimble as needed.
Np metiny ktorego plany pojawily sie w roku 1999, mial w ostatecznej wersji lub w dalszym ciagu jest napisany w pythonie i c++, odziwo sam kod mozna podejrzec, co jest raczej nie legalne, ale ale i z roku 2010-2013 kraza po necie, bo ludzie stawiaja na czyms jednak prywatne serwery.
Ile zajmie napisanie takiej samej gry ? Zalezy pewnie od technologii oraz tego, czy samemu chcesz pisac silnik, jak robil i to tworcy i ilu pracownikow/programistow bedzie to robic. Oprocz tego trzeba pamietac ze zrobienie czegos 1:1 zajmie zawsze mniej czasu, jesli zna sie funkvjonalnosc samego produktu, a nie musisz wymyslac wszystkiego od 0. Powiedzialbym ze stworzenie takich samych gier moze zajac o wiele mniej czasu niz np. W roku 1999