• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

W jakim języku były pisanie stare gry

0 głosów
1,250 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2020 w Inne języki przez mreo Użytkownik (790 p.)

Witam, w jakich językach programowania były pisane gry takie jak np:

https://www.gry-online.pl/gry/poseidon-zeus-official-expansion/z3247f

https://www.gog.com/game/rollercoaster_tycoon_deluxe

i tym podobne?

Czy w dzisiejszych czasach przy użyciu tych samych bądź nowszych języków napisanie podobnej gry może zająć mniej czasu w przypadku studia?

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 16 marca 2020 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
wybrane 17 marca 2020 przez mreo
 
Najlepsza

Pewnie zalezy to od samej gry oraz roku produkcji. Mozna mowic pewnie tu o C++, C czy Pascalu. 

Sawyer coded 99% of RollerCoaster Tycoon in x86 assembly language, using only the services of freelance artist Simon Foster and music composer Allister Brimble as needed.

Np metiny ktorego plany pojawily sie w roku 1999, mial w ostatecznej wersji lub w dalszym ciagu jest napisany w pythonie i c++, odziwo sam kod mozna podejrzec, co jest raczej nie legalne, ale ale i z roku 2010-2013 kraza po necie, bo ludzie stawiaja na czyms jednak prywatne serwery. 

 

Ile zajmie napisanie takiej samej gry ? Zalezy pewnie od technologii oraz tego, czy samemu chcesz pisac silnik, jak robil i to tworcy i ilu pracownikow/programistow bedzie to robic. Oprocz tego trzeba pamietac ze zrobienie czegos 1:1 zajmie zawsze mniej czasu, jesli zna sie funkvjonalnosc samego produktu, a nie musisz wymyslac wszystkiego od 0. Powiedzialbym ze stworzenie takich samych gier moze zajac o wiele mniej czasu niz np. W roku 1999

+1 głos
odpowiedź 16 marca 2020 przez p099 Mądrala (6,390 p.)
Stare gry były pisane w większości w Assembly x86 (większość platformy PC) i w języku C. Więc bardzo niskopoziomowo ale dzięki temu uzyskiwano najlepszą wydajność i coś więcej co oferują nam dzisiejsze biblioteki graficzne i silniki gier.
komentarz 16 marca 2020 przez p099 Mądrala (6,390 p.)
I jest to wiadome że z postępem technologii, w tym języków programowania można zrobić  takie gry o wiele prościej, silniki gier oferują cały zestaw narzędzi do wyklikania takiej gry w kilka godzin, w dodatku oferują nam lepszą grafikę, mniej błędów (błędy w asm często się zdarzają)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 308 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 286 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 590 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2019 w Sprzęt komputerowy przez Przemek49 Obywatel (1,260 p.)

93,605 zapytań

142,530 odpowiedzi

322,999 komentarzy

63,095 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...