• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity jak podnościć obiekt w grze na który skierowny jest celownik.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
307 wizyt
pytanie zadane 23 sierpnia 2019 w C# przez Egzo Nowicjusz (180 p.)

Witam mam problem z pewną rzeczą. Udało mi się stworzyć skrypt dzięki , któremu mogę podnosić obiekty w grze (tak jak np. w grze my summer car) ale chciałbym , żeby nie podnosiły się wszystkie obiekty w moim zasięgu tylko podnosił się ten , na który jest skierowany celownik . Na dole załączam skrypt.

Z góry dziękuje :)

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class PickUP : MonoBehaviour
{
    public Transform player;
    public Transform cam;
    public float throwForce = 100f;
    bool hasPlayer = false;
    bool isHold = false;
    public float iCan = 2f;
    bool toch = false;

 void Update()
     {
        float dist = Vector3.Distance(gameObject.transform.position,player.position);
        if(dist <= 2f)
        {
            hasPlayer = true;
        }
    
        else
        {
            hasPlayer = false;
        }

        if(hasPlayer && Input.GetMouseButtonDown(0))
        {
            GetComponent<Rigidbody>().isKinematic = true;
            transform.parent = cam;
            isHold = true;
        }

        if(toch)
        {
            GetComponent<Rigidbody>().isKinematic = false;
            transform.parent = null;
            isHold = false;
            toch = false;
        }
        
        if(isHold && Input.GetMouseButtonDown(1))
        {
            GetComponent<Rigidbody>().isKinematic = false;
            transform.parent = null;
            isHold = false;
            GetComponent<Rigidbody>().AddForce(cam.forward * throwForce);

        }

       else  if(Input.GetMouseButtonUp(0))
        {
            GetComponent<Rigidbody>().isKinematic = false;
            transform.parent = null;
            isHold = false; 
        }

    }

}

 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2019 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)

Jeżeli dobrze rozumiem twój problem, to najlepiej zadziałałoby użycie Raycastu. Powinieneś w skrypcie gracza zrobić tak, że po naciśnięciu przycisku z celownika wypuszczany jest promień, a następnie sprawdzić, w co uderzył - jeżeli jest to item, to go podnieść. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić to na YouTube powinieneś znaleźć konkretne implementacje, robi się to w ten sam sposób, co strzelanie 3D za pomocą raycastingu.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 267 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2020 w C# przez Sic Dyskutant (8,510 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 499 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2015 w C# przez vverum Gaduła (4,340 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...