• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity sprawdzenie czy obiekt jest po prawej, czy lewej stronie.

Cloud VPS
0 głosów
662 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2015 w C# przez vverum Gaduła (4,340 p.)
edycja 16 grudnia 2015 przez vverum

Witam

mój bot to rigidbody (brak grawitacji) i ma wyznaczony cel

musze stwierdzić po której jest on stronie (ciemnej), żeby nie latał jak blondynka.

Vector3 direction=new Vector3(destyny.x,destyny.y,0)- this.transform.position ;
if (???)
                {
                    rb.AddRelativeForce(Vector3.right * turn_acc);
                    Debug.Log("do prawa");

                }
                else
                {
                    rb.AddRelativeForce(Vector3.left * turn_acc);
                    Debug.Log("do lewa");
                }

to co próbowałem i nie działa:

vector3.dot zwraca kat w postaci od -1 do 1 tak jak vector 3.Angle

 

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 17 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
 
Najlepsza

Zrobione trochę matematyki i działa

if (Vector3.Angle((new Vector3(-rb.velocity.y, rb.velocity.x, 0) / Mathf.Sqrt(Mathf.Pow(rb.velocity.x, 2) + Mathf.Pow(rb.velocity.y, 2))) * 1, destyny.normalized) > 90)

wyjasnienie:

new Vector3(-rb.velocity.y, rb.velocity.x, 0) / Mathf.Sqrt(Mathf.Pow(rb.velocity.x, 2) + Mathf.Pow(rb.velocity.y, 2)) * 1

-wzór na prostopadły vector

- 1 na końcu to długość vectora jeśli będzie ujemne da nam wektor z prawej strony

Vector3.Angle(...) >90

-proste sprawdzenie czy jest po prawej stronie

0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Screen jakiś? Masz jakieś boxy z kolizjami?

http://answers.unity3d.com/questions/339532/how-can-i-detect-which-side-of-a-box-i-collided-wi.html

Nie mam pojęcia o co CI chodzi więc rzucam linkiem który prawdopodobnie może pomóc. Prawdopodobnie też może nie pomóc
komentarz 16 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
edycja 16 grudnia 2015 przez vverum

w jaki sposób sprawdzić czy jest po prawej

punkt player to kierunek lotu

cel to kierunek celu

przepraszam za jakość obrazka jest tak na szybko, a strzałka powinna być obrócona w prawo (z wskazówkami zegara)

komentarz 17 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Porównać wartość Y celu i playera?
komentarz 17 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
player może być wszędzie to jest tylko przykładowa pozycja ogólnie to wszystko jest znormalizowane do środka o odległości 1
komentarz 17 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
najprosciej jest zrobić box collidera, czy tak jak ktoś jjuż napisał - triggera. Matematycznie to sprawdzanie tylko jednej pozycji. Ewentualnie 3 osi co da kilka ifów.
0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2015 przez niezalogowany
Dodaj do obiektu triggera i zależnie od tego czy postać jest w tym triggerze to niech bot się porusza, jeżeli gracz jest po za triggerem to korzystając np z Transform.LookAt (do obrócenia bota w stronę gracza) oraz Transform.forward (pobrania lokalnego wektora wskazującego na kierunek "do przedu")  możesz przemieścić swojego bota w kierunku gracza
komentarz 16 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
bot obraca sie w kierunku siły(velocity), wiec jedynie addforce
komentarz 16 grudnia 2015 przez niezalogowany
Więc jeżeli nie chcesz aby cały czas próbował dostosować swojej pozycji do gracza to stwórz triggera po którego wejściu przestanie się poruszać, a jedynie będzie np tylko obracał.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 117 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2020 w C# przez Mariner Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 138 wizyt
pytanie zadane 20 października 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 477 wizyt
pytanie zadane 5 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez Szyszka Gaduła (3,510 p.)

93,469 zapytań

142,404 odpowiedzi

322,714 komentarzy

62,852 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...