• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity sprawdzenie czy obiekt jest po prawej, czy lewej stronie.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
491 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2015 w C# przez vverum Gaduła (4,340 p.)
edycja 16 grudnia 2015 przez vverum

Witam

mój bot to rigidbody (brak grawitacji) i ma wyznaczony cel

musze stwierdzić po której jest on stronie (ciemnej), żeby nie latał jak blondynka.

Vector3 direction=new Vector3(destyny.x,destyny.y,0)- this.transform.position ;
if (???)
                {
                    rb.AddRelativeForce(Vector3.right * turn_acc);
                    Debug.Log("do prawa");

                }
                else
                {
                    rb.AddRelativeForce(Vector3.left * turn_acc);
                    Debug.Log("do lewa");
                }

to co próbowałem i nie działa:

vector3.dot zwraca kat w postaci od -1 do 1 tak jak vector 3.Angle

 

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 17 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
 
Najlepsza

Zrobione trochę matematyki i działa

if (Vector3.Angle((new Vector3(-rb.velocity.y, rb.velocity.x, 0) / Mathf.Sqrt(Mathf.Pow(rb.velocity.x, 2) + Mathf.Pow(rb.velocity.y, 2))) * 1, destyny.normalized) > 90)

wyjasnienie:

new Vector3(-rb.velocity.y, rb.velocity.x, 0) / Mathf.Sqrt(Mathf.Pow(rb.velocity.x, 2) + Mathf.Pow(rb.velocity.y, 2)) * 1

-wzór na prostopadły vector

- 1 na końcu to długość vectora jeśli będzie ujemne da nam wektor z prawej strony

Vector3.Angle(...) >90

-proste sprawdzenie czy jest po prawej stronie

0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Screen jakiś? Masz jakieś boxy z kolizjami?

http://answers.unity3d.com/questions/339532/how-can-i-detect-which-side-of-a-box-i-collided-wi.html

Nie mam pojęcia o co CI chodzi więc rzucam linkiem który prawdopodobnie może pomóc. Prawdopodobnie też może nie pomóc
komentarz 16 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
edycja 16 grudnia 2015 przez vverum

w jaki sposób sprawdzić czy jest po prawej

punkt player to kierunek lotu

cel to kierunek celu

przepraszam za jakość obrazka jest tak na szybko, a strzałka powinna być obrócona w prawo (z wskazówkami zegara)

komentarz 17 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Porównać wartość Y celu i playera?
komentarz 17 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
player może być wszędzie to jest tylko przykładowa pozycja ogólnie to wszystko jest znormalizowane do środka o odległości 1
komentarz 17 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
najprosciej jest zrobić box collidera, czy tak jak ktoś jjuż napisał - triggera. Matematycznie to sprawdzanie tylko jednej pozycji. Ewentualnie 3 osi co da kilka ifów.
0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2015 przez niezalogowany
Dodaj do obiektu triggera i zależnie od tego czy postać jest w tym triggerze to niech bot się porusza, jeżeli gracz jest po za triggerem to korzystając np z Transform.LookAt (do obrócenia bota w stronę gracza) oraz Transform.forward (pobrania lokalnego wektora wskazującego na kierunek "do przedu")  możesz przemieścić swojego bota w kierunku gracza
komentarz 16 grudnia 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
bot obraca sie w kierunku siły(velocity), wiec jedynie addforce
komentarz 16 grudnia 2015 przez niezalogowany
Więc jeżeli nie chcesz aby cały czas próbował dostosować swojej pozycji do gracza to stwórz triggera po którego wejściu przestanie się poruszać, a jedynie będzie np tylko obracał.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 79 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2020 w C# przez Mariner Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 109 wizyt
pytanie zadane 20 października 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 361 wizyt
pytanie zadane 5 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...