Hmm...Jeśli omawia standard 3.3, a najlepiej 4.5, to tak - warto. Z tego co tam zajrzałem, to tak właśnie jest. Warto wspomnieć, że OpenGL, który pojawił się po wersji 2.1 odrzucił wiele funkcji, które był rozlegle używane, na rzecz nowych, szybszych, dlatego warto uczyć się tej najnowszej wersji. W dodatku wersja 2.1 oferowała tylko dwa typy shaderów, na rzecz sześciu wprowadzonych później.
Ja osobiście zakupiłem sobie ostatnio pakiet książek, żeby jakoś zaznajomić się z fizyką w programowaniu gier 3D. I tak się złożyło, że autor właśnie omawia przykłady korzystając z biblioteki OpenGL.
Jeśli jesteś zainteresowany to:
"Grafika, Fizyka, Metody numeryczne. Symulacje fizyczne z wizualizacją 3D" - tę książkę aktualnie czytam. Momentami jest napisana dość chaotycznie, a przynajmniej 4 pierwsze rozdziały, ale w gruncie rzeczy bardzo dobra. Jedyne czego mi brakuje, to jakichś zadań domowych, tak jak w książce Prathy odnośnie C++, ale z tego co widziałem, to w kolejnych rozdziałach coś już jest.
A tak btw. Unreal Engine się znudziło? :)