• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy warto uczyć się tego OpenGL?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,535 wizyt
pytanie zadane 27 czerwca 2015 w C i C++ przez niezalogowany
Nie będę ukrywał, że głównie interesuje mnie (pod kątem przyszłości) programowanie gier. I stąd moje pytanie... chciałbym tworzyć gry 2d i czy lepiej jest uczyć się np. takiego SFML czy SDL, które są właściwie przygotowanie pod grafike 2d, czy może lepiej iść od razu w OpenGL, dzięki któremu uczyłbym się zarazem grafiki 3d co jest bardzo przyszłościową opcją :D Proszę forumowiczów o opinię jak zacząć zabawę z bibliotekami graficznymi, za co się zabrać i dlaczego :)

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez daan Pasjonat (17,640 p.)

Jeżeli dopiero zaczynasz to jednak zalecałbym użyć gotowej biblioteki typu SFML. Argument, że OpenGL jest też do grafki 3d jest kiepski - wkońcu na początku nie dasz rady napisać gry 3d więc pisałbyś i tak w 2d (co i tak było by trudne w czystym OpenGL). Napisz kilka mniejszych gierek w takim SFML, naucz się dobrze języka i wtedy z czystym sumieniem możesz startować z OGL :)

Od czego zacząć ? Od wyżej wspomnianego SFML, wydaje mi się, że jest to najlepsza biblioteka tego typu i dodatkowo posiada klasy do obsługi dźwięku czy sieci. Napisz jakieś gry typu snake, tetris, mario a jak już to Ci się uda to zapewne sam będziesz wiedział co chcesz robić dalej czy uczyć się OpenGL czy może nauczyć się obsługi jakiegoś silnika typu Unity.

0 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)

Nie opłaca się zaczynać od OpenGL. Najpierw trzeba opanować część logiczną gry, dopiero potem zająć się 3D. Mój kolega zaczynał z OpenGL i niestety nie podołał. Na start trudna matma ze studiów, masakrycznie niski poziom kodu. Polecam SFML, prosty do nauki jak sama nazwa wskazuje.

0 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)

Polecam (jak kolega) najpierw zapoznać się biblioteką SFML i skodzić kilka projektów. Nie wiem co chcesz na razie robić w OpenGL, ale aby nie robić tylko przykładowych programów rysujących trójkąt powinienieś zapoznać się z GLSL, tworzyć własne bufory itd. Na pewno musiałbyś zapoznać się z różnymi technikami oświetlenia. Do tego potrzebna jest wyższa matma (macierze, wektory, normalne i oczywiście operacje na nich :D).

0 głosów
odpowiedź 28 czerwca 2015 przez Grzesiek Eleryk Mądrala (6,820 p.)

Grafika komputerowa na niskim poziomie jest bardzo trudna. Na początku poznaj narzędzia, które korzystają z dobrodziejstw tych bibliotek.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 412 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2023 w C i C++ przez Hardwell Dyskutant (8,980 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 247 wizyt
pytanie zadane 30 lipca 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 283 wizyt
pytanie zadane 23 lipca 2015 w C i C++ przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...