To nie zadziała. Zastanów się nad własnymi pomysłami. Potem coś zrób, używaj i wtedy przyjdą Ci pomysły co poprawić, co rozbudować. Ja też zaczynam dopiero, ale mój pierwszy projekt konsolowy to było szyfrowanie plików tekstowych. Aplikacja pyta o nazwę pliku do zaszyfrowania i nazwę nowego pliku. Potem otwiera ten pierwszy i szyfruje linia po linii (szyfr ROT13) i zapisuje do drugiego. I napisałem ten projekt po przerobieniu kilku rozdziałów z książki i kilku lekcji z kursu cpp0x. Mój drugi projekt to będzie (puste) menu aplikacji konsolowej zrealizowane za pomocą biblioteki ncurses (Linux). Planuję też aplikację okienkową do logowania czasu pracy. Czyli będzie dodawanie zadań, przycisk start zapisujący czas rozpoczęcia zadania, timer, który będzie pokazywał upływający czas i przycisk stop do zapisania czasu zakończenia oraz program pokaże sumę czasu wszystkich zadań. Ogólnie w przyszłości chciałbym pisać proste gry, więc SFML będzie kolejną biblioteką do nauki.
Kody można obejrzeć na github, ale musiałbyś poszukać albo kogoś kto programuje albo zajrzeć do jakiegoś projektu. Kod mojej aplikacji do szyfrowania plików masz w tym linku: link