Witam dzisiaj tak sobie siedzę i uczę się z książki pisząc kod:
import random
print("Witaj w konsolowej grze`Zabij przeciwnika` zasady są proste! Przeżyj zabijając jak największą liczbe wrogów. POWODZENIA")
print("\nWpisz 'start' w celu rospoczęcia rozgrywki: ")
rozpoczęcie=""
while rozpoczęcie !="start":
rozpoczęcie=input("")
print("\nżyczymy dobrej rozgrywki:) ")
życie=100
przeciwnik=0
obrażenia=random.randint(1,10)
while życie > 0:
przeciwnik += 1
życie-= obrażenia
print("\n\n Twój człowiek zabił wroga tracąc", obrażenia ," życia")
print("Twój człowiek pożegnał ",przeciwnik,"-ego ","wroga")
Nie satysfakcjonuje mnie modół random a konkretnie funkcja randint lecz i tak podejżewam ,że nie znam jej możliwości.Chodzi mi o to ,że chcę uzyskać by za każdym nowym zadanym obrażeniem ilość zadanego damage się zmieniała a nie by przyjmowała stałą losą liczbę do zakończenia działania.Myślę ,że wiadomo o co chodzi.
Wiem,wiem język angielski do opisywania zmiennych ale jakoś bardziej czytelne jest dla mnie gdy piszę po polsku ewentualnie można pozmieniać pod koniec prac :p
Opóźnienia w projektach mam hehe (0.o)
Bardzo proszę o pomoc.