• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki język programowania do gier i aplikacji mobilnych ?

0 głosów
1,262 wizyt
pytanie zadane 19 września 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, szkoła, praca przez Rekert Początkujący (410 p.)
Chodzi mi o język w którym w miarę szybko można zacząć coś tworzy i jest dość łatwy do nauczenia.

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 19 września 2018 przez NIMuser Stary wyjadacz (10,960 p.)
edycja 19 września 2018 przez NIMuser
Jeśłi chodzi głównie o gry desktopowe i mobilne to masz silniki typu Unity czy Unreal i sporo innych.

Do aplikacji mobilnych jest wiele rozwiązań:

C++ - NDK

Java, - SDK Android oraz coś co się nazywa javafxports - płatne rozwiązanie od Gluon-a (piszesz od razu na obie platformy!)

Kotlin -  SDK Android + niedługo Kotlin Native m.in dla iOS

Python - Kivy oraz niedługo ;) PyBee (od razu dla Android i iOS)

Dart - Flutter  (od razu dla Android i iOS)

Ruby - RubyMotion (od razu dla Android i iOS)

.....i wiele innych (np. aplikacje hybrydowe, Cordova, PhoneGap, IONIC,.....) Jest tego cała masa, ale może już wybierzesz sobie coś z powyższych.

Plus oparte o frameworki JS:

React - ReactNative (od razu dla Android i iOS)

TypeScript / JS / Angular - NativeScript (od razu dla Android i iOS)
komentarz 19 września 2018 przez Rekert Początkujący (410 p.)
a coś do gier mobilnych ? :)
komentarz 19 września 2018 przez NIMuser Stary wyjadacz (10,960 p.)
To zależy jakich gier: 2D (wszystko co powyżej ), z grafiką 3D ( głównie: unity, unreal )
0 głosów
odpowiedź 19 września 2018 przez Tomek Sochacki Mędrzec (183,830 p.)

w którym w miarę szybko można zacząć coś tworzy

"coś" możesz tworzyć szybko w każdym języku

i jest dość łatwy do nauczenia

Każdy język jest praktycznie tak samo łatwy do nauczenia się. Nie jest problemem nauczenie się parudziesięciu funkcji, typów zmiennych, instrukcji itp. itd. Sztuką tak na prawdę jest nauczenie się rozwiązywania problemów, szukania algorytmów, szukania dobrych rozwiązań architektonicznych itp. 

Nie raz już spotykałem się z ludźmi, którzy twierdzili że znają np. JS czy PHP, a nie potrafili nawet nadać porządnej nazwy funkcji czy zmiennej i potem po miesiącu sami już nie pamiętają co miała robić zmienna o nazwie "abc", czy też mieszają usilnie nazwy polskie i angielskie (swoją drogą polskie nazwy ziennych to na tym forum dość częsta praktyka, chyba spowodowana bardzo złą jakością kursów Mirka Zelenta, szczególnie tych o JS, których szczerze nie polecam).

Jeśli chcesz się faktycznie uczyć programowania to najpierw pomyśl jakie apki Cię interesują. Jeśli np. gry desktopowe to myślę, że dzisiaj chyba nadal prym tu wiedzie C++ (ale niech mnie ktoś sprostuje jeśli się mylę, gamedev to nie mój świat). Jeśli jednak gierki przeglądarkowe i apki mobilne to zainteresuj się JavaScriptem.

Jest też jeszcze np. Java czy Python, to też języki ogólnego przeznaczenia. Ciężko jednoznacznie stwierdzić który lepszy, wszystko zależy od celu w jakim go stosujemy. Poszukaj też sobie na tym forum pod hasłem "jaki język ..." bo wątki takie powtarzają się co chwilę.

No i powodzenia w nauce i przede wszystkim cierpliwości, bo bez niej programistą nie zostaniesz :)

komentarz 19 września 2018 przez DragonCoder Pasjonat (19,370 p.)
C++, bo jest wydajny, ale gry na deskopta pisze sie tez w c# przy pomocy unoty, chociaz w c++ tez mozna. Wszystko zalezy co chce sie osiagnac, bo jezeli gry i te i te, to chyba c++ i jakis przenowny framework. Co warto uczyc sie do c++ to python, bo pomaga sporo, jezeli chodzi o rozwiazania, ktore potrzebuja sieci
0 głosów
odpowiedź 19 września 2018 przez Wiciorny Maniak (66,620 p.)
Ja bym widział tutaj miejsce: np na Kotlin- jeśli mowa o np. Androidzie, jeśli o IOS - to raczej C#
komentarz 20 września 2018 przez NIMuser Stary wyjadacz (10,960 p.)
Tak jak pisałem Kotlin Native 1.0 dla iOS będzie "lada dzień" ;)

Już jest 0.9 - https://blog.jetbrains.com/kotlin/2018/09/kotlinnative-v0-9-is-here/

1.0 będzie na przełomie roku.
0 głosów
odpowiedź 20 września 2018 przez korsarz Gaduła (4,540 p.)
Unity - desktop, mobilne (Android, IOS), web i wiele innych platform. Język C# bardzo fajny, dodatkowo wykorzystywany w Xamarinie i asp.net core (Windows, Linux).
0 głosów
odpowiedź 20 września 2018 przez drive Bywalec (2,900 p.)
Jeżeli ma być łatwy do nauczenia to polecam Ruby i platformę RubyMotion. Do tego IDE Atom z wtyczkami typu

atom-runner

file-icons

platformio-ide-terminal

Czysta przyjemność programowania w takim układzie. Tu masz kurs wprowadzający do najnowszej wersji Ruby 2.5.

https://www.youtube.com/watch?v=t_ispmWmdjY
komentarz 12 października 2018 przez Trefoil Początkujący (280 p.)
Czy w ogóle RubyMotion nadaje się do robienia gier ?

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 367 wizyt
0 głosów
4 odpowiedzi 914 wizyt
pytanie zadane 7 października 2017 w C i C++ przez PClove Początkujący (310 p.)
Porady nie od parady
Zadając pytanie postaraj się o odpowiedni tytuł, kategorię oraz tagi.Tagi

64,868 zapytań

111,330 odpowiedzi

234,216 komentarzy

46,731 pasjonatów

Przeglądających: 201
Pasjonatów: 5 Gości: 196

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...