• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Jaki język programowania do napisania gry na Android i IOS podobnej do Angry Birds ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,666 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2018 w Inne języki przez Rekert Użytkownik (530 p.)
zamknięte 30 marca 2018 przez Rekert
Chodzi mi o to który język będzie najbardziej optymalny na platformach mobilnych oraz w jaki języku zostało napisane Angry Birds
komentarz zamknięcia: Dostałem odpowiedź na pytanie

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 marca 2018 przez UltraSF Stary wyjadacz (11,740 p.)
xamarin pozwoli Ci machnąć na obie platformy de facto jeden kod. Albo rozwiązania js typu React Native. Ja jednak bym polecał xamarina :)
1
komentarz 29 marca 2018 przez UltraSF Stary wyjadacz (11,740 p.)
Nie miałem styczności z tymi jezykami #php natomiast mój szwagier senior programista właśnie aplikacji dla IOS mówi że xamarin to jest super sprawa i poleca każdemu. Także ja tylko przekazuje opinie bardzo doświadczonego programisty :)
+1 głos
odpowiedź 29 marca 2018 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
Do gierek multiplatformowych najlepiej użyć jakiegoś silnika albo biblioteki do gier a nie frameworka do aplikacji multiplatformowych. Masz do wyboru np: Unity, Unreal Engine, Libgdx
komentarz 29 marca 2018 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
Unity na androida to porażka, no chyba że chcesz 20fps w prostej grze 2d
komentarz 29 marca 2018 przez VirtualMember Pasjonat (15,790 p.)
Armata na muchę
2
komentarz 30 marca 2018 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
No tak, lepiej żeby się nauczył opengl. Daję tylko przykłady, Unity jest najprostszą opcją więc na początek mógłby tego użyć, nie zraziłby się tak łatwo.
+1 głos
odpowiedź 30 marca 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
AngBrds napisany jest z użyciem NDK (więc technologie C/C++), do prezentacji używa języka Java który jest natywny (na moment pisania aplikacji) dla Android OS, elementy są sktyptowane w języku Lua.

C/C++ bo intensywnie używa OpenGL, Java (dokładniej Dalvik) bo to język "kontaktu z użytkownikiem", Lua bo to mały język możliwy do osadzenia i łatwego budowania logiki całej gry.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 553 wizyt
0 głosów
5 odpowiedzi 6,112 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 814 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2020 w Offtop przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...