• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dziedziczenie funkcyjnych klas i ich budowa.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
226 wizyt
pytanie zadane 9 września 2018 w C i C++ przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

Napisałem klasę "Podświatlający" i chciałbym ją dziedziczyć za każdym razem gdy chciałbym podświetlić jakiś Sprite, gdy najedziemy na niego myszką, żeby nie pisać tego mechanizmu w każdej klasie. Nie wiem jak zbudować taką klasę. Ktoś coś ?

#pragma once
class Backlightable
{
protected:
	bool lighting;
	Sprite sprite;
	
public:
	Backlightable();
	virtual ~Backlightable();
	virtual void light();
    virtual void delight();
	virtual void update();
};

 Narazie napisałem coś takiego ale to się nie sprawdza

komentarz 9 września 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
No jest to tylko deklaracja klasy, więc jak ma się sprawdzić?
komentarz 9 września 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Co sie nie sprawdza? Pomysł na wrapper dodający podświetlenie do sprite'a brzmi spoko.
komentarz 9 września 2018 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Jest deklaracja i jest też definicja, ale po co mam pokazać definicje ?

RafalS Hmm nie wiem jak ma to działać. Czy sprawdzenie czy myszka jest na obiekcie, czy klikniety został obiekt ma być w Backlightable::update czy w update tej klasy co ten obiekt posiada.

Jak Ty to widzisz ? Jak to powinno działać ?
1
komentarz 9 września 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Przedstaw swój pomysł (owszem, definicja jest istotna), to ci powiemy co można zrobić lepiej.

PS: "delight" znaczy co innego niż ci się wydaje :)
komentarz 9 września 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
E tam, prawie to samo.
komentarz 9 września 2018 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

Chciałbym, żeby klasa (będzie to sprite), która dziedziczy po mojej klasie "Podswietlajacy" podswietlała się gdy sie na nia nakieruje myszka. Tyle. nie wiem jak zaimplementować ten wrapper. 

Mam coś takiego:

//Backlightable.h

#pragma once
class Backlightable
{
protected:
	bool lighting;
	Sprite sprite;
	sf::Color normalColor;
public:
	Backlightable();
	virtual ~Backlightable();
	virtual void light();
	virtual void update();
};


//Backlightable.cpp

#include "pch.hpp"
#include "Backlightable.h"


Backlightable::Backlightable()
{
	lighting = false;
}


Backlightable::~Backlightable()
{
}

void Backlightable::light()
{
	lighting = true;

	normalColor = sprite.getColor();

	sprite.setColor(sf::Color(normalColor.r - 20, normalColor.g - 20, normalColor.b - 20));
}

void Backlightable::update()
{
	if (mgame::rectContainsMouse(sprite.getGlobalBounds())) //sprawdza czy kursor jest na obiekcie
	{
		if (!lighting)
		{
			light();
		}

		return;
	}

	if (lighting)
	{
		sprite.setColor(normalColor);
		lighting = false;
	}
}

 

komentarz 9 września 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
O ile dla jakiegoś konkretnego kształtu (najprościej kwadrat czy koło) nie powinno być to trudne z użyciem sf::VertexArray, to dla jakiegokolwiek kształtu nie sądze żebyś był w stanie bez użycia shaderów. Co też by sprawiało duże problemy, bo, o ile nic nie poszło do przodu, SFML korzysta z niesamowicie starego standardu OpenGL i nie masz tam nawet geometry shader który byłby tu bardzo pomocny.

Moja rada - jeśli chcesz robić rzeczy ładniejsze niż latające kwadraty, to przerzuć się na czysty OpenGL lub inne graphics api. SFML to moim zdaniem straszny szajs pod względem wydajności i oferowanych możliwości. Jedyną zaletą jest prostota, więc jeśli chcesz robić coś nieco bardziej skomplikowanego, to zostaw SFML. Wyjdzie ci tylko na dobre, bo nikogo na rynku pracy nie obchodzi znajomość SFML. Szczerze to moim zdaniem nawet autorstwo SFML nikogo by nie obchodziło (mówie tutaj o nieco wyższym poziomie już, jako średnie portfolio dla juniora projekt stylu SFML wydaje się ok)
komentarz 9 września 2018 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Jasne, poprostu chce dokończyć projekt. Nie, ja chce podświetlać tylko sf::Sprity albo sf::Text.
komentarz 9 września 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Najprostszy przypadek (kwadrat) z użyciem VertexArray:
Zrób sobie obiekt VertexArray, ustaw primitive type na Triangles, wstaw 12 vertexów które mają tworzyć 4 trojkąty ktore maja tworzyc kwadrat nieco większy od twojego sprite-a. Każdy trojkat ma miec jeden wierzcholek w srodku kwadratu. Teraz vertexom ktore są w srodku nadaj kolor A (wybierz sobie), a vertexom na krawedziach nadaj kolor B (wybierz sobie). Renderuj vertex array tak zeby srodek byl w tym samym miejscu co srodek sprite-a. Ofc verex array powinien byc renderowany przed spritem, żeby spirte przykrywal wszystko poza krancami ktore maja tworzyc poświate.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 164 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 293 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia 2016 w Nasze projekty przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 265 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2019 w C i C++ przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...