• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zbudowanie "komputera" z procesora, ramu i romu

Object Storage Arubacloud
+1 głos
290 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia 2016 w Nasze projekty przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Część,

Od pewnego czasu mam taki pomysł, by stworzyć coś na wzór komputera. Całe cudo miałoby być stworzone z od 4 do 6 komponentów (procesor, RAM i ROM lub procesor, RAM, ROM, procesor, RAM + ekran). Oczywiście części że starych komputerów na których smigał jeszcze win95. Chciałbym korzystać z procesora jak z Arduino, przez co chodzi mi o to, że chce używać poleceń asemblera do przekazywania napięcia do ekranu (który chciałbym zbudować z diod led na wzór imprezy P.I.W.O). Nie znam się zbytnio na elektronice. Chciałbym zacząć, a ten pomysł marzy mi się już od kilku lat. Znam nieco assembly i pamiętam, że były tam takie fajne polecenia jak in out, które bodajże służyły do przesyłania napięcia do różnych urządzeń. Chce napisać micro soft, który sterowałby moim procesorem. Drugi procesor i RAM miałyby służyć jako prymitywna karta graficzna. Jestem po prostu ciekawe czy taki pomysł jest realny, a jeżeli nie to dlaczego. (Pomijajcie fakt, że nie miałem doczynienia z elektroniką, lub miałem tylko z yt. Chcę wiedzieć, czy nawet jak poswięce całe życie, to czy nie wydając praktycznie nic będę w stanie w domowych warunkach stworzyć coś na wzór Arduino?)

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 10 stycznia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
wybrane 10 stycznia 2016 przez jegor377
 
Najlepsza